• تاریخ انتشار : 1400/04/02 - 10:34
  • تعداد بازدید خبر : 414
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
چهارمحال وبختیاری

نشست بازرس‌کل استان چهارمحال و بختیاری با اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان استان

بازرس‌کل استان چهارمحال و بختیاری با تعدادی از بازرسان، با مدیران و نمایندگان حدود 60 شرکت‌ دانش‌بنیان و فناور در سطح استان به همراه مسئولین پارک علم و فناوری استان، به‌منظور رصد مشکلات و دغدغه­‌های موجود به مدت 5 ساعت دیدار کردند.

به گزارش روابط‌عمومی بازرسی‌کل استان چهارمحال و بختیاری، علی احمدی در این دیدار اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان صاحب اندیشه و دانش بوده و نقش مهمی در حرکت جهادی برای تحقق شعار سال دارند.

بازرس کل استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت حوزه حمایت از سرمایه­‌گذاری و تولید ملی در سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی‌کل استان‌ها، یادآور شد: هدف از این نشست، استماع دغدغه و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و نارسایی‌های موجود در نظام اداری متناظر با درخواست‌های آن‌ها است و از مدیران شرکت‌ها درخواست داریم آسیب­‌ها و مواردی که باعث ایجاد مشکلات برای ادامه فعالیت شرکت‌های مذکور شده را با ذکر مصداق تبیین تا بازرسی کل استان آن‌ها را از دستگاه‌های متولی مطالبه نماید.

بازرس‌کل استان به مدیران شرکت‌ها اطمینان داد دغدغه­‌های مطرح شده در این نشست را پیگیری و مواردی که نیاز به تدوین قانون باشد پیشنهاد مناسب داده خواهد شد.

بر اساس این گزارش برخی دغدغه­‌ها و مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان که در جلسه مطرح شد عبارت‌اند از: تأخیر در استعلام دستگاه­‌های اجرایی مرتبط با حوزه کاری شرکت‌های دانش‌بنیان، عدم شمول قانون تأمین اجتماعی در خصوص حوادث و بیماری‌ها، بارداری، غرامت و دستمزد، ازکارافتادگی و... به کارفرمایان و مدیران عامل شرکت‌ها، لزوم راه‌اندازی و احداث پل زیرگذر و یا روگذر برای شهرک صنعتی شهرکرد، وضعیت نیروی انسانی شرکت‌های نوپا برای تعیین حقوق و دستمزد- تأخیر در صدور مجوزها (دامپزشکی، جهاد کشاورزی و...)؛ عدم تبدیل عوارض آلایندگی به تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان؛ عدم ‌حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص تأمین نهاده‌­های کشاورزی؛ مشکلات بانکی، مالیاتی و گمرکی و غیره از سوی مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح گردید.

 

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -