• تاریخ انتشار : 1400/04/28 - 15:00
  • تعداد بازدید خبر : 343
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری دوره آموزشی با حضور بازپرس رسیدگی‌کننده به گزارش‌های سازمان در چهارمحال و بختیاری

نشست آموزشی با عنوان «الزامات تهیه گزارش‌های نظارت و بازرسی از منظر قضایی و حقوقی» با حضور بازپرس شعبه تخصصی گزارش‌های سازمان و بازرسان در بازرسی کل استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان چهارمحال و بختیاری، علی احمدی بازرس کل استان در این نشست هدف از برگزاری این جلسه را انتقال تجارب، هم‌افزایی و همپوشانی فی‌مابین قضات و بازرسان مطرح کرد و گفت: بخشی از نتایج مأموریت‌های نظارت و بازرسی مرتبط با پیشگیری و مقابله با فساد ناظر بر گزارش‌های اختصاصی جرائم اعلامی علیه مدیران و کارکنان دولت در سطح استان در مرجع قضایی نتیجه می‌دهد و لازم است با دقت و جدیت و ارتباط مستمر مقامات قضایی با بازرسان و کارشناسان دستگاه نظارتی پیگیری و رأی متناسب صادر شود.

بازرس کل استان، ضمن تقدیر از اهتمام دستگاه قضایی، بالأخص بازپرس ویژه گزارش‌های سازمان بازرسی، با بیان نقش نظارت در پیشبرد اهداف سازمانی و افق ترسیم‌شده توسط مقام معظم رهبری در شعار سال، بر هماهنگی بیشتر بازرسان و قضات در نحوه تهیه گزارش‌های، مستندسازی و صدور آرا برحسب واقعیات تأکید کرد.

در ادامه امینی بازپرس ویژه رسیدگی‌کننده به پرونده‌های دستگاه نظارتی، برخی از نارسایی‌ها در روند تشکیل و رسیدگی به گزارش‌های سازمان بازرسی را مطرح و بازرسان حسب مورد توضیحات خود را ارائه کردند.

وی افزود: نکته‌ای که در روند رسیدگی پرونده‌ها به جلوگیری از اتلاف وقت قضات و اطاله دادرسی کمک وافری می‌کند، تفکیک مسئولیت اشخاص به همراه شرح وظایفشان در قالب فرمی مجزاست تا قاضی درک بهتری از موضوع پیدا کرده و بتواند حکم متناسب با جرم مربوطه را صادر کند.

بازپرس ویژه پرونده‌های بازرسی کل استان، سپس به سؤالات و ابهامات  بازرسان و کارشناسان بازرسی در خصوص احکام صادره یا در حال بررسی در محاکم قضایی پاسخ داد.

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی

تصاویر

 -  -  -