• تاریخ انتشار : 1399/05/12 - 12:54
  • تعداد بازدید خبر : 582
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
چهارمحال وبختیاری

بازرسی سرزده بازرس کل استان چهارمحال و بختیاری از دستگاه‌های اجرایی شهرستان بن

علی احمدی بازرس کل استان چهارمحال و بختیاری به همراه تیم بازرسی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان بن به‌صورت سرزده بازرسی کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان چهارمحال و بختیاری؛ در راستای اجرای برنامه‌های نظارتی غیرمترقبه از وضعیت و میزان کیفیت خدمات‌رسانی کارکنان اداره‌های شهرستانی به مردم و حصول اطلاع از حضور به هنگام کارکنان دولت در محل کار و گردش‌کار امور محوله ناظر بر شرح وظایف اداری، همچنین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کووید19، بازرس کل استان، به‌همراه بازرسان این بازرسی کل، در اول وقت اداری و بدون اطلاع قبلی، وارد شهرستان بن شدند.

 در ابتدا زیارت قبور مطهر شهدا و متعاقب آن دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرافضلی، امام‌جمعه شهرستان بن در دستور کار قرار گرفت. امام‌جمعه شهرستان بن ضمن خیرمقدم به بازرس کل استان و هیأت همراه مطالبی پیرامون وضعیت خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی و دغدغه‌های مردم شهرستان ارائه نمود.

سپس علی احمدی بازرس کل استان با اشاره به اصل 174 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، نقش و جایگاه بازرسی در جلوگیری از بروز فساد و تخلف اداری در دستگاه‌های مشمول بازرسی را مهم ارزیابی نمود.

 وی یکی از شاخصه‌های حضور نامحسوس در دستگاه‌های اجرایی را ایجاد انگیزه برای مدیران و کارمندان در عملکرد هر چه‌بهتر به قانون دانست و بر ادامه انجام این نوع بازرسی‌ها در سال آتی تأکید کرد.

 در ادامه تیم های نامحسوس بازرسی به تفکیک دستگاه‌های مشمول نظارت و بازرسی، با مراجعه به دستگاه‌های مختلف شهرستان مذکور از جهات مختلف نظارت لازم معمول و با مدنظر قرار دادن مؤلفه‌‎های مربوط به تسریع و تسهیل در خدمت‌رسانی به ارباب‌رجوع، همچنین استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی با احصاء نقاط قوت و آسیب‌ها تا پایان وقت اداری از دستگاه‌های مذکور بازدید نمودند.

 در پایان در جلسه‌ای با حضور نادری، فرماندار شهرستان بن، خلاصه‌ای از یافته‌های نظارتی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت و رهنمودهایی برای حسن جریان امور ارائه گردید، نسخه‌ای از گزارش نیز با احصاء آسیب و راهکارهای اجرایی به استاندار استان چهارمحال و بختیاری منعکس گردید.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم