• تاریخ انتشار : 1400/02/29 - 11:58
  • تعداد بازدید خبر : 387
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
چهارمحال وبختیاری

بازدید سرزده بازرس‌کل استان چهارمحال و بختیاری ازاجرای واکسیناسیون کرونا

بازرس‌کل استان چهارمحال و بختیاری و اعضای هیات بازرسی، به‌صورت سرزده با حضور در کلینیک درمانی توان‌بخشی یاس و کلینیک تخصصی حضرت رسول (ص) از نزدیک در جریان روند اجرای طرح واکسیناسیون کووید 19 شهرکرد، قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان چهارمحال و بختیاری، علی احمدی در حاشیه این بازدید ضمن تشکر از زحمات تیم واکسیناسیون و مسئولین ذی‌ربط دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد، به ثبت صحیح اطلاعات واکسیناسیون در سامانه سیب قبل از تزریق واکسن به گروه‌های جمعیتی تأکید کرد.

بازرس‌کل استان چهارمحال و بختیاری گفت: در مواردی تیم‌های واکسیناسیون به دلایل مختلف ازجمله قطعی سامانه، ثبت اطلاعات واکسیناسیون در سامانه سیب را به بعد از تزریق واکسن موکول می‌کنند؛ لیکن این موضوع نگران کننده است که طبق شواهد و گزارش‌های واصله، برخی از واکسن‌های کووید 19 فاقد اصالت هستند و در صورت تزریق واکسن قبل از ثبت شماره سریال آن، اصالت واکسن قابل تشخیص نیست و ممکن است گروه‌های جمعیتی با واکسن‌های فاقد اصالت واکسینه شوند.

وی تأکید کرد: ضروری است قبل از تزریق واکسن به گروه‌های جمعیتی، با ثبت شماره سریال ویال‌های واکسن در سامانه سیب، از اصالت واکسن‌ها اطمینان حاصل نمود.

احمدی در خصوص مشکلات مرتبط با قطعی سامانه سیب که منجر به بلاتکلیفی گروه‌های جمعیتی مراجعه‌کننده به پایگاه‌های واکسیناسیون می‌شود، اظهار داشت: یقیناً تسریع و تسهیل در خدمات‌رسانی به جامعه هدف زمینه رضایتمندی آن‌ها را به همراه دارد، لذا لازم است زیرساخت‌های مرتبط با سامانه و پیشگیری از قطعی سیستم از طریق متولیان امر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت پشتیبان بررسی و مشکلات و خطاهای جانبی سیستم مرتفع شود.

وی یادآور شد: چون موضوع بایستی در سطح ملی رصد گردد، بازرسی‌کل استان با آسیب‌شناسی لازم، مراتب را جهت انعکاس به متولیان مربوطه، به معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی‌کل کشور منعکس و رفع مشکلات مربوط به سامانه را از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا حصول نتیجه پیگیری خواهد نمود.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -