• تاریخ انتشار : 1399/10/10 - 11:23
  • تعداد بازدید خبر : 472
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
چهارمحال و بختیاری

بازدید بازرس کل استان از پتروشیمی لردگان

بازرس کل استان چهارمحال و بختیاری به همراه برخی بازرسان این بازرسی کل با حضور در پتروشیمی لردگان از نزدیک در جریان وضعیت تولید و مشکلات این شرکت قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان چهارمحال و بختیاری، علی احمدی بازرس کل استان در حاشیه بازدید از پتروشیمی لردگان با اشاره به سیاست‌های راهبردی ریاست قوه قضائیه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر رصد دقیق وضعیت شرکت‌ها و پیگیری برای رفع مشکلات آن‌ها با رویکرد حمایت از سرمایه‌گذاری در سال جهش تولید گفت: شرکت کود شیمیایی اوره لردگان (طرح احداث پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان) دارای دو محصول تولیدی آمونیاک با ظرفیت تولید روزانه 2050 تن و اوره با ظرفیت تولید روزانه 3250 تن است و میزان اشتغال‌زایی طرح حدود 649 نفر به‌طور مستقیم است.

احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اشتغال در استان و بالا بودن نرخ بیکاری، در سال 1398 توسط بازرسی کل استان به مدیرعامل شرکت پتروشیمی رهنمود داده شده بود در صورت وجود نیروی متخصص در سطح منطقه، شهرستان و استان، حتی‌الامکان از ظرفیت آن‌ها استفاده و نیروهای عادی نیز حتماً از سطح منطقه تأمین و به‌کارگیری شوند.

وی افزود: در بازدید صورت گرفته و مذاکره با برخی نیروهای انسانی شاغل، همچنین گزارش اخذ شده از مدیرعامل شرکت، مشخص شد به این موضوع مهم توجه شده است که از بابت جذب نیروهای بومی باید از رویکرد مدیرعامل شرکت تشکر و قدردانی کرد.

بازرس کل استان پس از اطلاع از مشکلات عمده شرکت پتروشیمی با شرکت گاز استان در خصوص مطالبات شرکت گاز گفت: شرکت پتروشیمی در سه‌ماهه سوم سال 1399 به مرحله تولید و بهره‌برداری رسیده و لازم است همه دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شرکت گاز به اعتبار این‌که بخش عمده مواد اولیه شرکت پتروشیمی، گاز است، همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

احمدی پس از پایان بازدید مذاکره با مدیرعامل شرکت گاز استان و تشریح وضعیت شرکت پتروشیمی  موضوع "محاسبه هزینه‌های گاز مصرفی به‌عنوان سوخت در دوره راه‌اندازی و نیاز شرکت به امهال حدود یک‌ماهه هزینه¬های گاز مصرفی" را مورد تأکید قرار داده و تمهیداتی برای جلوگیری از متوقف شدن جریان تولید با رصد موضوع از دستگاه‌های متولی اتخاذ نمود.

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی