• تاریخ انتشار : 1398/07/10 - 17:16
  • تعداد بازدید خبر : 462
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در شورای اداری قشم:

با فساد در هر بخش و در هر سطحی مبارزه خواهیم کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در جریان سفر شورای عالی قضایی به استان هرمزگان، در جلسه شورای اداری شهرستان قشم اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده ریاست محترم قوه قضاییه، حامل سلام گرم و صمیمانه حضرت آیت‌الله رئیسی به همه عزیزان و شهروندان شهرستان و اعضای محترم شورای اداری و ائمه محترم جمعه و روحانیت و عزیزان نیروی نظامی و انتظامی و قضایی شهرستان هستم.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در جریان سفر شورای عالی قضایی به استان هرمزگان، در جلسه شورای اداری شهرستان قشم اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده ریاست محترم قوه قضاییه، حامل سلام گرم و صمیمانه حضرت آیت‌الله رئیسی به همه عزیزان و شهروندان شهرستان و اعضای محترم شورای اداری و ائمه محترم جمعه و روحانیت و عزیزان نیروی نظامی و انتظامی و قضایی شهرستان هستم.

وی با بیان اینکه شهرستان قشم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوبی برخوردار است، گفت: جاذبه‌های گردشگری، بستر توسعه اقتصادی و ویژگی‌های اختصاصی که این شهرستان دارد، به ویژه در تولید و پرورش آبزیان، وجود منطقه ویژه اقتصادی و آزاد از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند قشم است که باید از این ظرفیت در بهره‌مندی اهالی قشم حداکثر استفاده را برد و البته با نارسایی‌ها و اشکالاتی هم مواجه هستیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ارائه گزارش خود از وضعیت و مجموعه اطلاعات این شهرستان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و آسیب‌ها و کاستی‌ها در جلسه فردای شورای استان با حضور رئیس قوه قضاییه، اظهار داشت:البته کاستی‌های این شهرستان نسبت به گذشته کاهش یافته است. با این حال مواردی را که مرتبط با حوزه دستگاه قضایی است حتما محضر ریاست محترم قوه منعکس می‌کنیم و در حوزه مرتبط با سازمان بازرسی نیز چند آسیب کلانی که در این شهرستان وجود دارد، خصوصاً حوزه‌های اقتصادی و وجود پروژه‌های نیمه کاره به طور حتم پیگیری می‌کنم و در حد مقدورات و اختیارات و وظایفی که سازمان بازرسی کل کشور دارد، برای رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد.

حجت الاسلام درویشیان تصریح کرد: بحمدالله در این مدت کوتاه دوره جدید ریاست قوه قضائیه، امید و شور بسیار زیادی در مردم از اقدامات و عملکرد قوه قضائیه خصوصا رویکردها و سیاست‌ها و مواضع قاطع ریاست محترم قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد ایجاد شده و سازمان بازرسی کل کشور هم به عنوان یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی کشور حتما در دوره جدید نقش متفاوت و بیشتری را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و همچنین ریاست محترم قوه قضاییه ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای جدی هم قوه قضائیه و هم سازمان بازرسی که مورد تاکید مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با خبرگان رهبری قرار گرفت، مسئله اقدامات پیشگیرانه و پیشگیری از وقوع جرم و تخلف و انحراف از قوانین و مقررات است، افزود: در راستای تحقق این هدف حتما از تمام ظرفیت‌های قوه قضائیه و سازمان بازرسی بیش از پیش استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکی از راه‌های توسعه اقدامات پیشگیرانه را نظارت‌های به موقع و به هنگام و اثرگذار دانست و گفت: با توجه به گستردگی حوزه‌ها  باید به سمت نظارت الکترونیک به واسطه ارتباط با سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی و در جریان قرار گرفتن آنی و لحظه‌ای اقدامات و تصمیمات دستگاه‌ها، رصد و نظارت آنها با هدف پیشگیری و جلوگیری از انحراف از قانون برویم.

 حجت الاسلام درویشیان با بیان اینکه نظارت‌های پیشگیرانه در جهت صیانت از مدیران و دست اندرکاران دستگاه‌های اجرایی تاثیر بسیاری دارد، اظهار داشت: ما معتقد هستیم مدیران اجرایی کشور سرمایه های بزرگ انسانی کشور هستند که باید از آنها صیانت کرد و یکی از راه‌های صیانت آنها این هست که به موقع هشدار و آگاهی بخشی لازم را به آنها داشته باشیم.

وی یکی از رویکردهای جدی قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور را رویکرد شناسایی بسترهای فسادزا و برخورد متناسب و رفع این بسترها و مبارزه جدی و قاطع با مفسدین سوء استفاده کننده از این بسترها و فضاها برشمرد و گفت: مردم تحمل مشکلات طبیعی ناشی از کمبود اعتبارات و تحریم را دارند، اما هیچکس تحمل فساد، تبعیض، بی عدالتی ، رانت‌خواری و رانت‌خواران را ندارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اکثر قریب به اتفاق مدیران و کارکنان همه دستگاه‌های اجرایی را انسان‌هایی پاک دست، سالم، دلسوز و خدمتگزار به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک فاسد هم زیاد است و با حساسیت و با قاطعیت دستگاه قضایی و سازمان بازرسی باید همین مفسدین محدود هم برچیده شوند.

درویشیان با تاکید بر اینکه هیچ خط قرمزی در برخورد با فساد و مفسدین نخواهیم داشت، اظهار داشت: سازمان بازرسی در پی شناسایی و رفع بسترهای فسادزا با کمک همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و ابزارهای نظارتی است. ما قصد داریم با فساد در هر بخش و در هر سطحی مبارزه کنیم و ان‌شاالله همه تلاشمان را می‌کنیم که جامعه‌ای سالم‌تر در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی را یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: معظم له هم در سیاست‌های کل نظام و هم در سخنرانی‌های متعدد و به صورت مکرر بر این مسئله مهم تاکید داشتند، بر همین اساس دستگاه قضایی و سازمان بازرسی کل کشور نگاه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های داخلی و حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع دارد و تحقق این امر را جزو ماموریت‌های خود می‌داند.

درویشیان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالا و بسترهای بسیار خوب رشد و توسعه در این شهرستان، گفت: در آمارها من مشاهده کردم نرخ بیکاری قشم چند درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است البته با توجه به پتانسیل‌های این شهرستان این میزان نیز به هیچ وجه پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: بنده به سهم خود هم از همه دلسوزان و تلاشگران عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شهرستان تشکر می‌کنم و در سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی کل استان هر گونه اقدامی و پیگیری را که در جهت رفع مشکلات شهرستان لازم باشد دنبال خواهیم کرد و امیدواریم ان شاالله روزی شاهد اشتغال همه جوانان باشیم و هیچ بیکاری نداشته باشیم.

بنا بر این گزارش حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در بدو ورود به قشم در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و با قرائت فاتحه و نثار گل، به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در جریان این سفر از شرکت شناورسازی مدکندالوی قشم و پروژه سوخت‌رسان (بانکرینگ) شرکت سوخت‌رسانی و خدمات دریایی ستاره قشم واقع در منطه سلخ بازدید کرد.

 

 

 

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم