• تاریخ انتشار : 1401/01/30 - 13:59
  • تعداد بازدید خبر : 528
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری اولین جلسه کارگروه حمایت از تولید دانش بنیان و نخبگان در بازرسی کل استان قم

اولین جلسه کارگروه «حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان» با حضور بازرس کل استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، رئیس پارک علم و فناوری و رئیس مرکز نخبگان در بازرسی‌کل استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان قم، حجت‌الاسلام محمود طالبی بازرس‌کل استان در این جلسه با اشاره به تشکیل کارگروه استانی «حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان» در استان قم گفت: قوانین و مقررات مرتبط با حمایت از تولیدات دانش‌بنیان مبنای فعالیت این کارگروه است. قصد ما این است که هر کجا مجموعه‌ای با مشکل مواجه شد در همین کارگروه تصمیم بگیریم و دستگاه مربوطه را مکلف به اجرای قانون کنیم.

بازرس‌کل استان قم تصریح کرد: طبق قوانین و مقرراتی که در بخشنامه سازمان بازرسی کل کشور ابلاغ شده حرکت خواهیم کرد و اگر نیاز به هماهنگی بود در همین کارگروه هماهنگی لازم انجام خواهد شد.

همچنین سیدحسین اخوان رئیس پارک علم و فناوری استان قم در این ادامه این نشست، اقتصاد دانش‌بنیان را بخش جدیدی در اقتصاد کشور دانست و گفت: تعداد 275 شرکت و واحد فناور در پارک استان قم و 7 مرکز رشد مستقر هستند.

محسن امیدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز با اشاره به نامگذاری سال جدید عنوان داشت: مجموعه‌های مختلف براساس دغدغه خودشان کار را در خصوص تحقق شعار سال آغاز کرده‌اند.

وی در ادامه به دغدغه سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی با اعمال نظارت جدی بر اجرای صحیح و دقیق قانون می‌تواند در این مسیر کمک استانداری باشد.

نوربخش، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم با اشاره به حمایت‌های قانونی از تولید دانش‌بنیان گفت: بحث اجرا برای ما مهمتر است چون به رشد 7.8درصدی متعهد هستیم و با توجه به شعار سال دستگاه‌های ملی و استانی این مطالبه را از ما دارند که به این رشد برسیم.

در ادامه این نشست ابدالی، سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان قم به تلاش مجموعه این اداره‌کل در راستای افزایش کمی شرکت‌های دانش‌بنیان استان اشاره کرد و گفت: تعداد 47 شرکت دانش‌بنیان از سازمان مجوز گرفته و مشکل آن‌ها از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی مورد پیگیری قرار گرفته است.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -