• تاریخ انتشار : 1397/07/21 - 16:31
  • تعداد بازدید خبر : 1918
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
حجت‌الاسلام درویشیان در نشست بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی:

سازمان بازرسی در موضوع آب استان خراسان رضوی ورود جدی داشته است

حجت‌الاسلام درویشیان در نشست بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی:
سازمان بازرسی در موضوع آب استان خراسان رضوی ورود جدی داشته است

بازرس کل استان خراسان رضوی هم‌زمان با سالروز تأسیس سازمان بازرسی با حضور در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی اعلام کرد: این آمادگی وجود دارد که از توان علمی و تخصصی اساتید بسیجی استفاده به عمل آید.
به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان در این نشست که عصر پنج‌شنبه گذشته برگزار شد، ضمن تبیین وظایف و اختیارات سازمان بازرسی تصریح کرد: به‌موجب اصل 174 قانون اساسی دو وظیفه مهم به سازمان محول شده که نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور است که مستقیماً زیر نظر رئیس قوه قضائیه انجام این دو مهم پیگیری می‌شود.
بازرس کل استان خراسان رضوی در ادامه به رویکردهای اصلی سازمان که از گذشته تاکنون در کلیه اقدامات نظارتی و بازرسی سازمان جاری و ساری بوده اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین رویکرد سازمان این است که نظارت مقدم و ارجح بر بازرسی است. رویکرد دوم پیگیری اقدامات اصلاحی حین و بعد از بازرسی و رویکرد سوم استفاده از همه ظرفیت‌ها و توان‌های موجود در راستای اجرای وظایف سازمان است.
درویشیان با تأکید بر وجود بیش از 2000 مرکز مشمول نظارت و بازرسی در سطح استان اظهار داشت: قطعاً اجرای همه وظایف سازمانی با امکانات موجود میسور نبوده لذا با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در قانون و آیین‌نامه اجرایی سازمان شده این آمادگی وجود دارد که در قالب بازرسان افتخاری، ارجاع موضوع به کارشناس به‌صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت و مأمور به خدمت از توان علمی و تخصصی اساتید بسیجی استفاده به عمل آید.
رئیس مرکز منطقه 2 سازمان بازرسی در ادامه بخشی از عملکرد 18 ماه گذشته بازرسی کل استان با تأکید بر اثربخشی‌های مهم حاصل از اجرای برنامه نظارت و بازرسی را برای حاضرین تشریح و سپس به پاره‌ای از یافته‌ها و آسیب‌های موجود در نظام آموزش عالی استان اشاره کرد.
بازرس کل استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: «تغییر مکرر مسئولین دانشگاه‌ها»، «انحراف و عدم تبعیت از ضوابط عمومی»، «عدم ارزشیابی دقیق فعالیت‌های پژوهشی و سرقت علمی و ثبت تحقیقات دانشجویان به نام اساتید»، «انجام کارهای موازی و تکراری و رکود علمی برخی اعضای هیئت‌علمی» و «سوء جریان و تبعیض در جذب اعضای هیئت‌علمی» ازجمله آسیب‌های اصلی موجود در نظام آموزش عالی استان هستند.
رئیس مرکز منطقه 2 سازمان بازرسی ضمن استقبال از نظرات و پیشنهاد‌های اساتید حاضر در جلسه تصریح کرد: سازمان به بسیاری از بحران‌های فعلی استان از جمله آب ورود جدی داشته لیکن چاره‌اندیشی برای حل این قبیل موضوعات به عزم جدی و تلاش همه‌جانبه نیاز دارد.
در پایان مقرر شد ضمن برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با موضوعات مشخص و تخصصی، فهرست اساتیدی را که می‌توانند در اجرای وظایف سازمان کمک نمایند ارائه گردد.
در ابتدای این نشست دکتر بذرافشان رئیس بسیج اساتید استان خراسان رضوی ضمن خیرمقدم و معرفی حاضرین، آمادگی مجموعه بسیج اساتید را جهت همکاری با سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم