• تاریخ انتشار : 1399/08/05 - 14:34
  • تعداد بازدید خبر : 461
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس سازمان بازرسی کل کشور:

تعامل دستگاه های نظارتی در دشت مغان قابل تکرار در پرونده های مشابه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان در جلسه شورای دستگاه‌های نظارتی استان خراسان رضوی گفت: در موضوع دشت مغان، اعضای شورا با هماهنگی یکدیگر به این بحث ورود کردند که نتایج خوبی به دنبال داشت و این تجربه برای سایر مواردی چون هفت تپه نیز قابل انجام است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان بازرسی‌کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان افزود: اگر به اهداف و کارکردهای شورا توجه شود، آثار و برکات فراوانی خواهد داشت به‌ویژه در شرایط فعلی که بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند افزایش همکاری و تلاش مضاعف به‌ویژه در حوزه نظارت هستیم.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه تأکید کرد: در وضع موجود با توجه به مشکلات معیشتی آحاد جامعه ناشی از تحریم‌های ظالمانه و بیماری کرونا، ضرورت تسهیل در خدمت‌رسانی و رفع مشکلات معیشتی، بیشتر از هر زمانی احساس می‌شود؛ به‌خصوص آنکه قوانین و مقررات کشور، ویژه‌زمان صلح است نه در شرایط جنگ تمام‌عیار اقتصادی و بحران‌های جهانی همانند کرونا.

وی تصریح کرد: باوجود آنکه در مرکز، کارگروه مقابله با تحریم، ستاد اقتصادی هماهنگی قوا و مواردی از این دست برای برون‌رفت از این شرایط تشکیل‌شده؛ اما بازهم کفایت نمی‌کند و برای مدیرانی که در سطح استان‌ها درصدد انجام‌وظیفه و تلاش بوده اما قوانین و مقررات جلو ریسک‌پذیری آن‌ها را می‌گیرد؛ جلسات شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی می‌تواند با نرمش قانونی جسارت لازم را به مدیران بدهد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور سپس به تشریح جزئیات قانون مربوط به تشکیل و فعالیت شورای دستگاه‌های نظارتی در قالب ماده 28 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و روند تصویب آن در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بازار و گرانی‌ها و مسئولیت خطیر و مضاعف دستگاه‌های نظارتی دراین خصوص پرداخت و گفت: در کشور دو مشکل گرانی و گران‌فروشی وجود دارد که نارضایتی مردم، بیشتر از گران‌فروشی بی‌ضابطه است. باور مردم این است که همه افزایش قیمت‌ها ناشی از افزایش نرخ دلار نیست بلکه ناشی از رها کردن و نظارت نکردن بازار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین درویشیان با اشاره به مذاکرات خود با وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات حکومتی اعلام داشت: قرار شد در اولین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، نحوه ورود در حوزه بازار توسط اعضا مشخص شود.

وی همچنین خواستار تشکیل کارگروه‌های زیرمجموعه شورای هماهنگی نظارتی در استان‌ها به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی شد تا با اقتدار و همانند گذشته به موضوعات مهم همانند وضعیت فعلی بازار ورود نمایند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور از تعامل با مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی خبر داد و گفت: درصورتی‌که بخشی از قوانین نیازمند اصلاح باشد مجلس این موارد را با فوریت بررسی و تصویب خواهد نمود لذا در این‌خصوص هم از نظرات استان‌ها استقبال می‌شود.

 وی همچنین از شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان خواست چنانچه موضوعات مهمی جهت طرح در کارگروه رفع موانع جهش تولید که در سطح سه قوه تشکیل شده دارند منعکس نمایند.

در این جلسه اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی استان به طرح دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود درخصوص شرح وظایف شورا پرداختند.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی