• تاریخ انتشار : 1399/09/09 - 11:56
  • تعداد بازدید خبر : 392
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بوشهر

تخلف میلیون دلاری یکی از شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

پیرو درج اخباری مبنی بر وقوع سوء‌جریان در یکی از شرکت‌های­ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، موضوع در دستور کار بازرسی‌کل استان بوشهر قرار گرفت و هیأت بازرسی در شرکت مذکور استقرار یافت.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان بوشهر، بررسی­های صورت گرفته و همچنین اخذ توضیح از مطلعین و مسببین امر نشان می­دهد، در آن شرکت مبلغ 2 میلیون و 750 هزار دلار از تعهدات ارزی مربوط به سال­های 1397 و 1398 به سامانه نیما و سیستم بانکی واریز نشده است.

همچنین ملاحظه شد، علیرغم خروج 506 تن از محصولات تولیدی شرکت مورد اشاره، به ارزش یک میلیون و 700 هزار درهم توسط شرکتی موسوم به میدل پلت شم در سال 1395 وجهی دریافت نشده و حسابدار فروش ارزی به صورت صوری مبلغ یاد شده را در حساب­های شرکت ثبت کرده است و مسئولین بعدی نیز گرچه بعداً متوجه موضوع شده­اند، لیکن به دلیل عدم دسترسی به شرکت خریدار که به احتمال فراوان این شرکت صوری و تنها یک ایمیل از آن موجود است، اقدامی صورت نداده­اند. از طرفی، افراد دخیل در موضوع نیز به تدریج از شرکت مذکور منتقل و یا خارج شده­اند.

 مع­الوصف ضمن هماهنگی به عمل آمده با دادستانی شهرستان عسلویه، شخص ثبت‌کننده سوئیفت صوری مورد بحث به اتهام کلاهبرداری و جعل اسناد بازداشت شد. خاطر نشان می­شود هیأت بازرسی در حال تکمیل بررسی­ها و یافتن معرف یا معرفین شرکت خریدار و همچنین سایر عوامل دخیل در موضوع است و گزارش نهایی آن پس از تکمیل تحقیقات و اخذ دفاعیات لازم، ارائه خواهد شد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی