• تاریخ انتشار : 1399/07/02 - 10:33
  • تعداد بازدید خبر : 475
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید سرپرست بازرسی‌کل استان بوشهر از انبارهای مختلف بنادر استان

سرپرست بازرسی‌کل استان بوشهر با حضور در اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان از انبارهای مختلف آن بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان بوشهر، اسحاق شهبازی از انبار نگهداری کالاهای خطرناک و قابل اشتعال، انبار نگهداری کالاهای متروکه، انبار قضایی و نیز محل نگهداری ماشین‌آلات راهسازی متروکه در اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بازدید به عمل آورد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان نیز در حین بازدید توضیحاتی در رابطه با دلایل عدم خروج کالای متروکه از انبار ارائه کرد.

در خاتمه این بازدید مقرر شد اداره‌کل بنادر و دریانوردی نسبت به ارسال لیست کالاهای خطرناک و قابل اشتعال موجود در انبارهای اداره مزبور به بازرسی استان اقدام کند و با توجه به مراجعه نمایندگان وزارت دفاع، بخشی از کالا که آماده تحویل است، با طی مراحل قانونی به وزارت دفاع تحویل شود. همچنین در خصوص باقیمانده کالا اقدامات لازم به منظور تعیین تکلیف نهایی صورت پذیرد.

همچنین تصمیم بر این شد لیست کالاهای متروکه وجود در انبارهای اداره مزبور به بازرسی‌کل استان اعلام شود تا پیگیری لازم از سوی مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان در خصوص اقدام و تعیین تکلیف فوری صورت پذیرد.

اداره‌کل بنادر و دریانوردی مکلف شد لیست ماشین‌آلات راه‌سازی موجود در انبارها نیز که مشمول مقررات متروکه شده‌اند، به بازرسی استان انعکاس دهد تا مکاتبات لازم با مرکز به منظور تعیین تکلیف نهایی صورت پذیرد. در این خصوص لازم به ذکر است با توجه به خلأ قانونی موجود در رابطه با تعیین تکلیف این نوع کالاها که ترخیص آنها منوط به اخذ مجوز کمیسیون ماده یک قانون مقررات صادرات و واردات است، تعیین تکلیف آنها به پیگیری در سطح هیأت وزیران منوط شده است.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -