• تاریخ انتشار : 1401/06/01 - 08:26
  • تعداد بازدید خبر : 353
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بازرس‌کل استان آذربایجان غربی تاکید کرد؛

ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی در تأمین زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات به زائران اربعین

بازرس‌کل استان آذربایجان‌غربی بر ضرورت تعامل همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان در تأمین امکانات و زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات به زائران اربعین تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان آذربایجان‌غربی، روح‌الله محبوبی به همراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن بازدید از اقدامات و عملیات زیرساختی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اربعین حسینی استان از مسیر ارومیه _ نقده _ پیرانشهر در حوزه بهسازی و اصلاح جاده دسترسی به مرز، اجرای سیستم روشنایی، خط‌کشی محورهای منتهی به مرز، نحوه تأمین غذا و آب شرب زائران، نحوه تأمین و تجهیز پایانه به گیت‌های گذرنامه، بازبینی و نصب انواع تابلو و علائم، نحوه اجرای لوله‌کشی آب شرب و انتقال آب به پایانه و ساختمان جدید‌الاحداث مروارید برای استقرار ستاد اربعین و... در جلسه ستاد هماهنگی استانی اربعین حسینی شرکت کرد.

وی بیان کرد: اقدامات صورت گرفته به صورتی‌که در بازدیدها مشاهده شد نتیجه توجه و همت مسئولان اجرایی استان به پیاده‌روی اربعین حسینی است ولی اجرای موفق طرح اعزام زائرین از مرز تمرچین باید با هدف تسهیل و اجرای باشکوه‌ترین مراسم باشد.

وی با تشریح جایگاه نظارتی سازمان بازرسی کل کشور در نظارت بر حسن جریان امور افزود: بازرسی کل استان در راستای اجرای وظایف ذاتی، بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی متولی برگزاری مراسم نظارت داشته ودر این راستا اعضای ستاد اربعین حسینی را در اجرای این فریضه اسلامی و همایش بین‌المللی همراهی خواهد کرد.

محبوبی با تاکید بر تسریع در اجرای وظایف مصوب ستاد هماهنگی اربعین استان گفت: مرحله عملیاتی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اربعین حسینی که از اواخر هفته جاری آغاز می‌شود باید سرعت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت جانمایی هر چه سریعتر دستگاه‌های خدمات رسان در مرز تمرچین برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، اضافه کرد: علیرغم مهلت  ۷۲ ساعته استاندار در اولین جلسه ستاد،  جانمایی‌ها و اماکن استقرار دستگاه‌های خدمات‌رسان صورت نگرفته و مشخص نشده است.

زوار اربعین حسینی امسال از مرز تمرچبن با امکان تردد ۱۵ هزار زائر از ۱۱ شهریور به کربلا و عتبات عالیات مشرف خواهند شد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی