• تاریخ انتشار : 1401/08/08 - 14:28
  • تعداد بازدید خبر : 286
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی:

تحقیقات بازرسی با حساب و کتاب انجام می‌شود/ مدیران باید از جایگاه بازرسی حساب ببرند

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: تحقیقات بازرسی، علمی، فنی، با حساب و کتاب و از منظر کارشناسی انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان آذربایجان غربی، جلسه تعامل با مجموعه قضائی استان، هم­اندیشی و بهره­مندی از رهنمودهای رئیس‌کل دادگستری استان به منظور ارتقاء کیفی گزارش‌های ارسالی به مراجع قضائی استان و ارائه گزارشی از عملکرد بازرسی‌کل استان آذربایجان غربی با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست مجتمع قضائی شهید بهشتی ارومیه در محل بازرسی کل استان برگزار شد.

رئیس محترم دادگستری استان آذربایجان غربی با حضور در جلسه، ضمن تقدیر و تشکر از همکاران بازرسی کل استان و بازرس کل استان از بابت برگزاری جلسه هم‌اندیشی، از تلاش‌های شبانه‌روزی، تأثیرگذار و بی‌شائبه مجموعه بازرسی‌کل استان که در سنگر خطیر، حساس و مهم که همان مبارزه با فساد و حسن جریان امور می‌باشد تشکر و اظهار کرد: این تلاش‌ها منجر به افزایش اعتماد عمومی، تولید سرمایه‌های اجتماعی که همان سالم سازی مناسبات اداری و مدیریتی می‌باشد، انجام می‌گیرد.  

وی برگزاری جلسه هم‌اندیشی را تدبیری خوب عنوان کرد و افزود: این نوع هم‌اندیشی‌ها را در همین سطح و هم سطوح تخصصی با شعب و قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های سازمان بازرسی مدنظر قرار بدهیم برای هم اندیشی و هم برای تنویر افکار و ذهنیت‌ها و چارچوب‌های حقوقی و چارچوب فکری هر دو مجموعه.

عتباتی افزود: به اعتقاد من بازرسی موفق آن مجموعه بازرسی است که تعقیب کیفری‌اش در حداقل ممکن باشد  این نشان می‌دهد که بازرسی نقش حکومت و نظارت در سایه را به بهترین شکل ممکن دارد انجام می‌دهد. مدیر و کسی که تحت نظارت مجموعه بازرسی است باید از اسم بازرسی و جایگاه بازرسی حساب لازم را ببرد و بداند اگر خطایی داشته باشد مجموعه بازرسی و قضایی با ایشان برخورد خواهد کرد خاصه خطاهایی که علم و عمدش سوجریان، تبانی، برداشت‌های غیرقانونی فردی و... محرز باشد.

وی با تأکید بر جنبه‌های پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات اقدامات بازرسی کل استان گفت: اولین مطلب آن است که بایستی جنبه‌های پیشگیری اقدامات را تقویت کنیم و هنر و افتخار نیست که تعدادی مدیرکل را منفصل، محکوم و حبس کردیم. موفقیت زمانی است که مدیرکل صحیح، درست، سالم و با نگاه جنبه نظارتی بازرسی کارش را انجام بدهد. هنر همه بازرسان و هنر مجموعه مدیریت قضایی و سازمان‌های تابعه آن‌ است که بتوانید کانون‌های فساد را شناسایی کنیم و اجازه شکل‌گیری فساد را ندهیم یعنی فساد را در نطفه خفه شود. ما اجازه باورسوزی نمی‌دهیم ضمن اینکه مدیر باید حواسش باشد که چنانچه خطایی کرد اغماضی در برخورد با خطای مدیر نخواهیم کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به زحمات همکاران بازرسی‌کل استان در پروسه تهیه گزارش‌های نظارت و بازرسی و دلایل درخواست مجموعه قضایی استان بر ارسال برخی موضوعات مرتبط با عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: تحقیقات بازرسی کل علمی، فنی، با حساب و کتاب و از منظر کارشناسی انجام می‌شود. در پرونده‌های بازرسی باید ماده 6 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مدنظر قرار داشته تا فوریت و سرعت مدنظر قرار بگیرد و در کنار دقت و صحت کار.

لازم بذکر است در ابتدای جلسه محبوبی بازرس‌کل استان در قالب پاورپوینت، پروسه و فرآیند انجام بازرسی‌های برنامه‌ای، موردی و فوق‌العاده با تصریح بر جایگاه قانونی هریک از بازرسی‌ها و نحوه ورود به دستگاه‌های اجرایی و بررسی عملکرد مدیران و کارکنان دولت را تشریح کرد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -