• تاریخ انتشار : 1401/11/12 - 16:20
  • تعداد بازدید خبر : 184
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازرس کل استان آذربایجان غربى:دستگاه ها به تکالیف قانونی خود در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی عمل کنند

بازرس کل استان آذربایجان غربى خواستار انجام دستگاه ها به تکالیف قانونی خود در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان آذربایجان غربی، محبوبى در جلسه تبیین تکالیف دستگاه‌های اجرایی پیرامون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بررسی مشکلات مربوط در اجرای این قانون در جمع مدیران کل و مسئولان تعدادی از دستگاه‌های متولی امر با تاکید بر اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر اساس منویات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی تصویب و جهت اجراء ابلاغ شده گفت: این قانون یک قانون مؤثر و کاربردی و اساسی است و سازمان بازرسی کل کشور نظارت بر اجرای تکالیف مورد نظر توسط دستگاه‌های اجرایی ذی ربط را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت مهم‌ترین مؤلفه قدرت و پیشرفت هر تمدنی است؛ افزود: بر این اساس کشورهای دنیا، با تدوین و تنظیم برنامه ها و سیاست‌های مختلف و تشویقی، سعی در افزایش کمیت و کیفیت جمعیت خود دارند.

محبوبی ادامه داد: کشورهای مستکبر هرجا که توان مقابله با کشورهای مستقل را ندارند به صورت پنهانی و خزنده متوسل به اقدامات تروریستی بیولوژیکی و نرم افزاری از طرق مختلف از قبیل دستکاری در ساختار مواد غذایی، مطالعه و اقدام به تغییرات ژنتیکی کشورها برای تغییر در کمیت و کیفیت جمعیت کشورها می کنند یا با انجام سیاست‌های تشویقی قابل توجه و اغوا کننده در جهت جذب نخبگان جوامع هدف تلاش کرده تا با تهی کردن جمعیت کارآمد، جوامع را به تسخیر خود در بیاورند.

بازرس کل استان آذربایجان غربی گفت: در این راستا بایدد با درنظر گرفتن مؤلفه های مذکور در سیاست‌های جمعیتی خود، علاوه بر توجه به افزایش کمی، به کیفیت جمعیت نیز توجه ویژهای داشته باشیم.

محبوبی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور و به تبع آن بازرسی کل استان در راستای وظیفه نظارتی خود اقدام به احصاء وظائف و تکالیف دستگاه های متولی در قانون و انعکاس موارد به دستگاه‌ها کرده، ادامه داد: پس از وصول پاسخ هر دستگاه عملکرد آن‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و در این میان بعضی از دستگاه‌ها از جمله دانشگاه ارومیه عملکرد خوبی داشته و درخصوص عملکرد بعضی از دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها و راه و شهرسازی شکایاتی وجود داشت است.

به گفته وی در خصوص تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی پیرامون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ضعیف عمل شده که تذکرات لازم در این خصوص به مسئولان امر جهت اصلاح و انجام امور داده شده است.

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی

تصاویر

 -  -  -