• تاریخ انتشار : 1399/08/14 - 10:29
  • تعداد بازدید خبر : 692
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید میدانی سرپرست بازرسی کل استان آذربایجان غربی از انبارهای گمرک بازرگان

سرپرست بازرسی‌کل استان آذربایجان غربی از انبارهای گمرک بازرگان به عنوان بزرگترین گمرک زمینی کشور بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان آذربایجان غربی، در جریان این بازدید که به اتفاق مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، معاون مدیرکل امور مالیاتی استان، رییس امور مالیاتی شهرستان ماکو و همچنین معاونین اداره‌کل گمرک بازرگان از انبارهای گمرکی گمرک بازرگان انجام گرفت مواردی از جمله نحوه نگهداری کالاها در انبارها، نحوه انجام تشریفات گمرکی و پرداخت وجوه متعلقه توسط صاحبان کالا، اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی پیرامون نحوه دریافت کالاهای متروکه و ضبطی و... مورد بررسی قرار گرفت.

سجاد ده‌ده‌جانی سرپرست بازرسی‌کل استان در این بازدید مسئولان مربوطه در اموال تملیکی را مکلف کرد جهت جلوگیری از تضییع حقوق عمومی و دولت هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف کالاهای متروکه و رسوبی که بعضا سالیان سال در انبارهای گمرک دپو شده‌اند، اقدام لازم را انجام دهند و با لحاظ ضوابط و مقررات مربوطه، هر چه سریعتر نسبت به اجرای تشریفات قانونی جهت فروش و مزایده کالاها اقدام کنند.

در این بازدید تعداد 55 ردیف کالای تجاری با حجم و ارزش ریالی قابل توجه که از بدهکاران کلان مالیاتی شهرستان و استان (دارای بدهی و مالیات قطعی شده) کشف و ضبط شده و در انبارهای گمرکی گمرک بازرگان از سنوات گذشته تاکنون به صورت بلاتکلیف رسوب شده، مشاهده و مقرر شد اداره کل امور مالیاتی استان در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف آنها و سپس فروش کالاها اقدام کند.

همچنین با توجه به حجم بالای کالاهای رسوبی و کالای متروکه مقرر شد در اولین فرصت جهت انجام تشریفات مزایده به انبارهای مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان منتقل شوند.

در این بازدید سرپرست بازرسی‌کل استان به اهمیت رعایت ضوابط و مقررات مربوط به واردات و صادرات کالاها، نحوه ثبت سفارش، ترخیص کالا، جلوگیری از خروج کالاهای ممنوعه و... تاکید و اعلام کرد هرگونه قصور و کم کاری از ناحیه کارمندان و کارکنان دولتی که منجر به قاچاق کالا، ارز، سوخت و ... شود، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -