• تاریخ انتشار : 1401/07/26 - 12:23
  • تعداد بازدید خبر : 199
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید بازرس کل استان آذربایجان غربی از مناطق زلزله زده خوی

بازرس کل استان آذربایجان غربی از مناطق زلزله زده خوی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان آذربایجان غربی، روح‌الله محبوبی بازرس کل استان با هدف نظارت بر عملکرد متولیان امدادرسانی در راس هیاتی از مناطق زلزله زده شهرستان خوی از جمله بخش دیزج دیز و 3 روستای این بخش که بیشترین تأثیر و خسارت از زلزله را داشتند و همچنین بخشی از بافت فرسوده و مساکن مهر شهر خوی بازدید کرد.

بازرس کل استان آذربایجان غربی در این بازدید از نزدیک با اهالی زلزله زده و نیروهای امدادرسان از جمله هلال احمر و پرسنل شبکه بهداشت و درمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاران و بخشداران و شهرداران و فرماندار و مدیران کل بنیاد مسکن و هلال احمر استان دیدار کرد.

وی با شنیدن نیازهای اهالی و آخرین اقدامات نیروهای امدادرسان، بر فرآیند امداد و اسکان موقت مردم حادثه‌دیده نظارت و به مشکلات اهالی آسیب دیده از زلزله رسیدگی و به منظور تسریع در روند خدمت رسانی و رفع مشکلات آسیب دیدگان از این حادثه، دستورات لازم را به گروه‌های نظارت و بازرسی جهت پیگیری و نظارت بر حسن جریان امور صادر کرد.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

در این زمین لرزه، بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی از ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده و ۱۱۲ واحد مسکونی نیز کاملاً تخریب و غیر قابل سکونت شدند، یک هزار و ۱۲۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد فقط ۱۱۳ نفر بستری شده و مصدومان دیگر با انجام درمان‌های سرپایی از بیمارستان ترخیص شدند.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -