• تاریخ انتشار : 1403/05/21 - 11:44
  • تعداد بازدید خبر : 114
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بازرس کل استان گیلان: از ابتدای سال 46 گزارش و 182 پیشنهاد اصلاحی به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است/خبرنگاران مانع لغزش مدیران می شوند

بازرس‌کل استان گیلان خبر داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 46 گزارش با 182 پیشنهاد اصلاح امور به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان گیلان، دکتر احمد آقایی بازرس‌کل استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران امانتدار مردم و حاکمیت هستند.

بازرس‌کل استان گیلان با بیان اینکه خبرنگار هیچ‌گاه در تقابل با یک مدیر نیست بلکه گاهی مانع لغزش او نیز خواهد شد، گفت: اصحاب رسانه قشری پاک‌دست، خوش‌فکر و امانت‌دار هستند.

وی به وظایف سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی در بین دستگاه‌های دولتی در جهت حسن اجرای امور و اجرای صحیح قوانین گام برمی‌دارد؛ لذا تمام تلاش ما در جهت مطالبات و حقوق مردم است .

آقایی در این نشست که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، رسانه را به عنوان امین حاکمیت و مردم دانست و افزود: اصحاب رسانه، حلقه اتصال مردم با مدیران هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: صیانت از میراث آبا و اجدادی و زیست‌بوم مانند جنگل هیرکانی یکی دیگر از وظایف این سازمان است که همچون گذشته با همت بلند و همکاری اصحاب رسانه تداوم خواهد داشت تا دست غارتگران، سودجویان و فرصت‌طلبان کوتاه شود.

آقایی به اصحاب رسانه به عنوان بازوان پر توان حاکمیت اشاره و عنوان کرد: این قشر پرتلاش قابل احترام و تکریم هستند و مبنای این احترام در سوره قلم آمده است که این مسئله نشان‌دهنده تقدس این جایگاه است؛ لذا یک خبرنگار در نظام اجتماعی در راستای جهت‌دهی افکار عمومی، خالصانه و صادقانه عمل می‌کند و هیج چیز مانع این امر خطیر نخواهد شد چون خبرنگاران، حقیقت‌نگار، راست‌کردار و واقعیت‌پندار هستند.

بازرس‌کل استان گیلان با بیان اینکه وجه اشتراک سازمان بازرسی با اصحاب رسانه، فرهنگ‌سازی در جهت صیانت، پیشگیری و حفظ باورها است، گفت: دامنه استان بسیار زیاد است و طبعاً بسیاری از مسائل از دید ما پنهان است اما خبرنگاران در اوج آگاهی به ما کمک می‌کنند تا در جهت صیانت از جامعه گام برداریم.

وی ضمن اشاره به وظیفه ذاتی سازمان بازرسی که اصلاح امور است، افزود: مدیران به تمام قوانین احاطه ندارند و اگر مدیری به مشورت سازمان اعتنا نکرد به دستگاه قضایی سپرده خواهد شد و در این راستا هیچ مماشات، تسامح و تساهل نخواهیم داشت.

بازرس کل استان گیلان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 46 گزارش با 182 پیشنهاد اصلاح امور به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده همچنین 4 گزارش تعقیب کیفری به محاکم قضایی با معرفی 8 نفر از کارکنان دستگاه‌های بازرسی شونده و ۲۸ گزارش تعقیب اداری به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت و نهاد ریاست جمهوری با معرفی 72 نفر از مسئولین و کارشناسان دستگاه اجرایی ارسال گردیده است.

وی همچنین اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷8۶ شکایت به سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی رسیده که از این تعداد حدود 90 درصد مورد رسیدگی (اتمام یافته) و مابقی در دست رسیدگی است. همچنین 1254 اعلامیه (گزارش فساد) از طرف شهروندان گزارش شده است که از این تعداد به 1125 مورد رسیدگی و مابقی در حال رسیدگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درب بازرسی‌کل گیلان به عنوان پناه و امین مردم همیشه باز بوده و سه‌شنبه هر هفته از ساعت 8 صبح تا ۱۲ ظهر به همراه سربازرسان گروه‌های شش گانه نظارت و بازرسی ملاقات مردمی خواهد داشت.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -