• تاریخ انتشار : 1398/04/17 - 16:36
  • تعداد بازدید خبر : 1132
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
گلستان

نشست مشترک قضایی اداره کل بازرسی استان گلستان با دادستان و قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان

نشست مشترک قضایی اداره کل بازرسی استان گلستان با دادستان و قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان
 

 

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان گلستان، محمدتقی مشهدی در نشست قضایی مشترک با دادستان و قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مورخ 12-4-98 حضور یافت.
ابتدا حجت‌الاسلام سید رضا سیدحسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان حضور مدعوین در جلسه را خیرمقدم گفت و اظهار داشت: با عنایت به اهمیت مبارزه با فساد و تأکیدات مقامات عالی‌رتبه کشوری بر لزوم تعامل دستگاه قضایی و سازمان بازرسی، می‌بایست از تخصص کارشناسان تحت امر آن مدیریت برای کسب نتایج مناسب در گزارش‌های واصله استفاده شود و قضات دادسرا نیز همکاری لازم را داشته باشند.
محمدتقی مشهدی بازرس کل استان ضمن تشکر از دعوت به‌عمل‌آمده، هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران با وفایش را گرامی داشت و گفت: سازمان بازرسی کل کشور یک سیستم کاملاً نظارتی است که مطابق با اصل 174 قانون اساسی، نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری را بر عهده دارد و رئیس آن از سوی رئیس قوه قضائیه از بین قضات برجسته و دارای پایه قضایی (11) تعیین می‌گردد. مطابق با ماده (2) قانون تشکیل سازمان، نظارت و بازرسی به صورت‌های برنامه‌، فوق‌العاده و موردی انجام می‌شود که ماحصل این بازرسی‌ها، گزارشاتی است که دربرگیرنده پیشنهادهای اصلاحی، تخلفات اداری مدیران و کارکنان و کیفری و ... می‌باشد که به مراجع ذی‌ربط ارسال می‌گردد.
بازرس کل استان با اشاره به لزوم تعامل و همکاری میان مراجع قضایی و اداره کل بازرسی استان، ماحصل آن را ارتقاء سلامت اداری و حاکمیت قانون و پیشگیری از وقوع فساد در سطح استان عنوان و تأکید کرد: تحقق این موضوع مهم، حساسیت بیشتر قضات در انجام تحقیقات مقدماتی موضوعات گزارش‌شده را می‌طلبد.
وی افزود: چنانچه قضات محترم دادسرا نیاز به تحقیقات بیشتری احساس کنند، مراتب را به بازرسی استان اعلام کنند تا همکاری لازم به عمل آید.
بازرس کل استان همچنین برای آشنایی هر چه بیشتر حاضرین در جلسه، قانون و آئین‌نامه اجرایی سازمان ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضائیه را تشریح کرد. در پایان نیز از سوی قضات حاضر، سؤالاتی پیرامون مطالب ارائه‌شده مطرح شد که مدیرکل بازرسی استان پاسخ مقتضی را ارائه کرد.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم