• تاریخ انتشار : 1400/03/22 - 14:19
  • تعداد بازدید خبر : 408
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
همدان

نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی استان همدان/ پلمپ 524 حلقه چاه غیرمجاز در استان/پیگیری مالیاتی دارندگان کارت بازرگانی در همدان/ رفع تصرف از حریم برخی رودخانه‌های استان

بازرسی‌کل استان همدان برخی اثربخشی‌های اقدامات اخیر این اداره‌کل را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان همدان، پیرو استقرار هیأت بازرسی در شرکت آب منطقه‌ای استان اقداماتی در جهت جلوگیری از تشدید بحران آب و ممانعت از برداشت‌های مازاد بر پروانه بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی استان انجام‌شده است.

در همین راستا از معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خواسته شد با استفاده از تمامی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود اقدام به تأمین و نصب دستگاه‌های کنتور حجمی هوشمند، جهت کنترل و سنجش میزان برداشت چاه‌های فاقد کنتور نماید که در این راستا تعداد 427 دستگاه کنتور حجمی هوشمند در سال 1399 بر روی چاه‌های کشاورزی نصب و به میزان یک‌میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب از منابع و سفره‌های زیرزمینی صورت گرفته است.

همچنین با پیشنهاد و پیگیری بازرسی‌کل استان همدان، شناسایی چاه‌های غیرمجاز و معرفی مالکین آن‌ها به مراجع قضایی در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرارگرفته و در سال 1399 تعداد 524 حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی پر شد که در این راستا به میزان 16.1 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

 

پیگیری فرار مالیاتی تعدادی از دارندگان کارت بازرگانی در استان همدان

موضوع بعدی که بازرسی کل استان همدان در آن ورود داشته بحث بررسی فرار مالیاتی تعدادی از دارندگان کارت بازرگانی است. بر اساس گزارش بازرسی‌کل استان همدان، برخی از افراد با ثبت شرکت‌های صوری اقدام به واردات کالا به حجم قابل‌توجه نموده و به علت عدم دسترسی به مؤدیان امکان مطالبه مالیات از آن‌ها میسر نبود که با استخراج اطلاعات تعدادی از ترخیص‌کنندگان کالا از طریق سامانه گمرک و ارسال مشخصات افراد مربوطه به سازمان امور مالیاتی استان جمعاً مبلغ 88.6 میلیارد ریال مالیات و عوارض وصول و اقدامات قضایی در خصوص سایر موارد در دستور کار قرار گرفت.

همچنین با پیگیری این بازرسی کل و تشکیل جلسه با مسئولان امور مالیاتی استان همدان در سال 1399 پیشنهادهای لازم جهت جلوگیری از فرار مالیاتی برخی مشاغل از سوی هیأت اعزامی این بازرسی کل ارائه گردید که از این میان از تعداد 138 فقره پرونده مورد رسیدگی قرارگرفته جمعاً به ارزش مبلغ 155/6 میلیارد ریال مالیات مورد مطالبه قرار گرفت .

 

رفع تصرف از حریم برخی رودخانه‌های استان همدان

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان همدان، در بازدیدهای صورت گرفته توسط هیأت اعزامی این بازرسی‌کل از برخی رودخانه‌های استان در راستای رفع تصرف حریم رودخانه‌ها و صیانت از منابع طبیعی، با تشکیل پرونده قضایی توسط مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان ضمن شناسایی و برخورد با افراد متخلف، ساخت‌وسازهای حریم رودخانه‌های آبشینه، حیدره، دره دوست‌علی، سورتجین و یلفان جمعاً به مساحت 5780 مترمربع با دستور قضایی رفع تصرف و بناهای ساخته‌شده به‌طور کامل تخریب شد.

 

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی