• تاریخ انتشار : 1401/01/28 - 12:00
  • تعداد بازدید خبر : 443
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان زیر ذره‌بین بازرسی کل

نشست کارگروه «حمایت از تولید دانش‌بنیان و نخبگان» با حضور مدیرکل امور اقتصادی استانداری همدان، رئیس و معاونین پارک علم و فناوری استان با موضوع بررسی آخرین وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان، چالش‌ها و آسیب‌های این شرکت‌ها در محل بازرسی کل استان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان همدان، عادل رضویان معاون بازرسی کل استان همدان در این نشست با اشاره به بخشنامه رئیس سازمان در راستای تحقق شعار سال و رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: جهت انسجام فعالیت‌های سازمان در سطح کشور، کارگروه «حمایت از تولید دانش‌بنیان و نخبگان» در مرکز و بازرسی‌های کل استان‌ها تشکیل شده است.

معاون بازرسی کل استان همدان در ادامه چهار حوزه‌ی نظارتی اصلی  شامل  «قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآورها و اختراعات»، «قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی»، «قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار» و «قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» را در راستای تحقق شعار سال مورد توجه قرار داد.

در ادامه این جلسه محمدحسن مرادی رئیس پارک علم و فناوری استان همدان ضمن تشریح فعالیت‌های پارک در حوزه شرکت‌های فناورانه و دانش‌بنیان، به آسیب‌ها و مشکلات این حوزه اشاره کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز از اقدامات این استانداری جهت تدوین برنامه راهبردی در استان جهت حمایت هر چه بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان تا اواخر اردیبهشت‌ماه خبر داد.

در پایان این نشست مقرر شد استانداری همدان در خصوص اصلاح اسناد مالکیت اراضی پارک علم و فناوری استان جهت تأمین فضای استقرار کارگاهی و ساخت فضای مستقل برای این شرکت‌های هماهنگی لازم را به عمل آورد و مشکلات شهرستان‌های استان نیز در این خصوص پیگیری و موانع آن با تعامل هر چه بیشتر با فرمانداران شهرستان‌های استان به حداقل رسیده و سایر مباحث و چالش‌ها در جلسه آتی با حوزه نمایندگان شرکت آب و فاضلاب استان و شهرداری همدان و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گیرد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی