• تاریخ انتشار : 1400/08/01 - 12:15
  • تعداد بازدید خبر : 869
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دیدار بازرس‌کل استان همدان با رییس‌کل دادگستری استان

رییس منطقه 4 (غرب) سازمان بازرسی‌کل کشور و بازرس‌کل قضایی استان همدان به همراه معاونین و سربازرسان این بازرسی کل به مناسبت چهلمین سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور با رییس‌کل دادگستری استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان همدان، حمیدرضا حسن‌پور بازرس‌کل قضایی استان همدان ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و با اشاره به عملکرد این بازرسی‌کل گفت: در سال 1399، 57 نفر و در شش ماهه نخست سال 1400، 126 نفر از سوی بازرسی‌کل استان همدان به مراجع قضایی و کیفری معرفی شدند. همچنین در سال 99، 138 نفر و در شش ماهه نخست سال جاری 78 نفر به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه‌های اجرایی معرفی شده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده عزم جدی بازرسی‌کل استان در مبارزه با مفساد، تخلفات و جرائم است.

بازرس‌کل استان همدان با بیان اینکه مدیران سرمایه‌های نظام هستند، تصریح کرد: صیانت و حفاظت از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی یکی از مأموریت‌های مهم سازمان بازرسی کل کشور است.

وی با اشاره به هشدارهای بازرسی کل استان همان به دستگاه‌های اجرایی گفت: از ابتدای سال 1399 تاکنون 56 نامه هشداری مستند به قوانین و مقررات و بررسی نقاط آسیب‌پذیر و خلاء‌های قانونی به دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده است که خود باعث جلوگیری از بروز تخلفات و جرائم احتمالی در حوزه‌ی کاری دستگاه‌های اجرایی استان است.

حسن پور در ادامه به معرفی سامانه‌های گزارشگران فساد و رسیدگی به شکایات این بازرسی‌کل پرداخت و افزود: بازرسی کل استان همدان در مجموع از ابتدای سال 1399 تا کنون 3873 فقره شکایت و 1680 فقره خبر و اطلاعیه واصله به سامانه‌ی گزارشگران فساد را مورد رسیدگی قرار داده که این حجم از رسیدگی با توجه به تعداد اندک نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان ضمن اشاره به برخی اقدامات اثربخش این بازرسی‌کل، خواستار رسیدگی در فرجه قانونی به پرونده‌های ارسالی از سوی این بازرسی کل به مراجع قضایی استان و انجام بازرسی‌های تلفیقی جهت مبارزه‌ی موثرتر با مفاسد اقتصادی و برخورد جدی‌تر با تخلفات شد.

در ادامه این نشست محمدرضا عدالتخواه رییس‌کل دادگستری و رییس شورای قضایی استان ضمن گرامی‌داشت چهلمین سالگرد تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، از زحمات، تلاش‌ها و اقدامات اثربخش مجموعه بازرسی‌کل استان تقدیر و تشکر کرد و افزود: اقدامات اثربخش و هشدارهای به موقع بازرسی‌کل استان باعث تحول در دستگاه‌های اجرایی استان می‌شود و این امر معنی دقیق پیشگیری از بروز و ظهور جرائم و تخلفات است که باید ادامه داشته باشد.

رییس‌کل دادگستری استان همدان از انجام بازرسی تلفیقی با بازرسی‌کل استان استقبال کرد.

عدالتخواه با تاکید بر رسیدگی به موقع گزارش‌های ارسالی از سوی بازرسی‌کل استان، دستورات لازم جهت تحقق این امر و استخراج و رسیدگی عاجل به پرونده‌هایی که پیشتر به این مرجع ارسال شده است را به نمایندگان ویژه خود داد.

وی ضمن تاکید بر توان کارشناسی بالای مجموعه بازرسان بازرسی‌کل استان خواهان رفع ابهام‌های احتمالی در پرونده‌های ارسالی بازرسی‌کل استان به مراجع قضایی و استفاده از نقطه‌نظرات کارشناسان خبره بازرسی‌کل استان در این‌باره شد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی