• تاریخ انتشار : 1401/04/15 - 14:01
  • تعداد بازدید خبر : 444
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تاکید بازرس‌کل استان همدان بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی

مشکلات و چالش‌های بخش کشاورزی استان همدان در دیدار رئیس منطقه 4 (غرب) و بازرس‌کل قضایی استان همدان با رئیس سازمان جهادکشاورزی و هیأت همراه بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان همدان، حمید رضا حسن‌پور در این نشست به اهمیت بخش کشاورزی در تولید، اشتغال و ایجاد امنیت غذایی اشاره و سیاست های حمایتی دولت بر شاخص امنیت غذایی را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به لزوم اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی در استان افزرد: توسعه آبیاری‌های نوین و حذف آبیاری سنتی در بخش زراعت و باغبانی و توسعه‌ی کشت گلخانه‎ای از جمله عوامل موثر در مدیریت صحیح منابع آبی استان است .

رئیس منطقه 4 (غرب) سازمان بازرسی و بازرس‌کل استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود آموزش‌های لازم برای کشاورزان در زمینه کشت محصولات کم‌آب بر را در شرایط موجود کشور لازم و ضروری دانست و به ارتباط هر چه بیشتر کارشناسان کشاورزی با کشاورزان استان تاکید کرد .

حفاظت از خاک و جلوگیری از آلودگی و فرسایش آن، آگاهی بخشی همگانی در زمینه‌ی اهمیت حفظ اکوسیستم‌های سالم از دیگر محورهای مورد بحث رئیس منطقه 4 (غرب) سازمان در این نشست بود .

در پایان این نشست رضا بهرام‌لو رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی استان اشاره و تدوین برنامه‌ی آموزشی برای کشاورزان استان جهت اصلاح الگوی کشت و حفاظت از منابع آبی و خاکی را از اهداف این سازمان در سال جاری برشمرد.

وی، کمبود بودجه و نیروی انسانی متخصص را دو چالش اساسی و مهم در حوزه‌ی جهادکشاورزی استان برشمرد و خواستار تعامل هر چه بیشتر با بازرسی‌کل استان شد .

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی