• تاریخ انتشار : 1400/03/24 - 14:27
  • تعداد بازدید خبر : 451
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
لرستان

پیگیری مشکلات تولید در نشست بازرس کل استان لرستان با مسئولان بانک ملت استان

بازرس‌کل استان لرستان جهت رفع مشکلات و موانع تولید و تعامل هر چه بیشتر بانک‌ها با واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال با مسئولان بانک ملت نشست مشترک برگزار کرد.

 به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان لرستان، در راستای نظارت و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان و  تحقق شعار سال «سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» سعید رازانی بازرس قضایی و  بازرس‌کل استان لرستان با حضور معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع (رابط حمایت از سرمایه‌گذاری)، معاون اعتباری بانک ملت، مسئول اداره اعتبارات، مسئول حقوقی بانک ملت، سرپرست و بازرس گروه اقتصادی در دفتر این بازرسی‌کل تشکیل جلسه داد.

رازانی ضمن بیان نکته نظرات و انتظارات خود از حوزه بانک و  تأکید بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی و همکاری هر چه بیشتر بانک‌ها در این خصوص اظهار داشت: بانک‌ها در تحقق و عملیاتی شدن شعار سال که به‌عنوان شعار محوری توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اعلام شد، نقش مهمی ایفا می‌کنند و سعی بر این است که با طرح نظرات، تجزیه‌وتحلیل مشکلات، چاره‌اندیشی و به راه‌حل مناسبی برسیم.

بازرس کل استان لرستان تأکید کرد: حمایت از تولید و رفع موانع بایستی موردتوجه بانک‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد و در این زمینه موانع و مشکلات مرتفع و همه مسئولین باید در کنار هم، راهبردهای اصلی تحقق شعار سال را به‌عنوان برنامه‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار داده و بسترهای لازم را برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی را فراهم آورند.

وی تأکید کرد: اگر بانک‌ها در اجرا با مشکل برخورد می‌کنند و برداشت متفاوتی از قانون دارند، چه در نحوه محاسبات یا اینکه برخی فرآیندها در سامانه طراحی نشده و متفاوت است، طی مکاتبه با سازمان بازرسی مشکلات و موانع را منعکس و از مسئولین واحدهای تولیدی  دعوت به عمل آید که مشکلات را مطرح نمایند چراکه بدون شفاف‌سازی رفع مشکلات و توسعه‌یافتگی محقق نخواهد شد.

بازرس کل استان لرستان تأکید کرد: صرفاً ارائه آمار از طرف بانک‌ها کافی نبوده و عمده درخواست واحدهای تولیدی اعمال قانون تسهیل و نحوه محاسبات سود است و در قانون تسهیل استثنایی قائل نشده و همه بانک‌ها مکلف‌اند قانون را اجرا کنند و سازمان بازرسی وظیفه نظارتی دارد و هدف پیشبرد کارهاست و تنها راه آن تعامل و تفاهم و شفاف‌سازی مشکلات است.

وی ضمن ابراز امیدواری بیان کرد: ان‌شاءالله اگر این جلسات مستمر تشکیل شود و با دستیابی به اهداف موردنظر گامی اساسی در جهت رفع موانع تولید در استان برداشته خواهد شد.

به گزارش بازرسی‌کل استان لرستان، در پایان جلسه تصمیماتی در راستای رفع موانع تولید و  افزایش تعاملات دو طرف اتخاذ شد و معاون اعتباری بانک ملت استان نیز ضمن تشکر به جهت برگزاری این نشست اعلام کرد:  بانک ملت با حمایت  از تولیدکنندگان نقش مؤثری در تحقق شعار سال داشته و تاکنون کمک‌هایی فراتر از مصوبات ستاد تسهیل به واحدهای تولیدی انجام‌شده و من‌بعد نیز از آمادگی لازم جهت ارائه هرگونه همکاری و کمک به واحدهای تولیدی  برخورداریم .

در خاتمه بازرس‌کل استان از همکاری بانک ملت با این بازرسی کل تقدیر و تشکر به عمل آورد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -