• تاریخ انتشار : 1399/11/26 - 09:50
  • تعداد بازدید خبر : 530
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
لرستان

نظارت بازرسی کل لرستان بر توزیع 5200 تن روغن خوراکی در استان

در پی کمبود روغن خوراکی در استان، با پیگیری‌های بازرسی‌کل استان لرستان مقدار 5200 تن روغن خوراکی توزیع و مشکل برطرف شد.

   به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان لرستان، در پی کمبود روغن خوراکی در استان علی‌الخصوص شهرستان خرم‌آباد بازرس‌کل استان لرستان اقدام به تشکیل کارگروهی جهت رصد و پیگیری موضوع در بازرسی‌کل استان کرد. در این کارگروه پس از تشکیل جلسات متعدد با مسئولین دستگاه‌های اجرایی مرتبط در ساعات اداری و خارج از وقت اداری، نحوه جذب سهمیه استان، صلاحیت مباشرین خرد و کلان اداره‌کل صمت و همچنین نحوه توزیع کالاهای اساسی علی‌الخصوص روغن خوراکی مورد بررسی قرارگرفته که با ارائه راهکارهای لازم و همچنین پیگیری‌های مکرر از سوی این بازرسی کل مشکل کمبود این کالا با ورود 5200 تن روغن خوراکی به بازار استان مرتفع گردید.

در ادامه پیگیری‌های صورت گرفته بازرس‌کل استان شخصاً از نحوه توزیع 102 تن روغن اختصاص‌یافته به شهرستان خرم‌آباد که از طریق فروشگاه‌های منتخب و افق کوروش سطح شهر توزیع گردید بازدید به عمل آورد.

سعید رازانی بازرس‌کل استان لرستان در حاشیه بازدید میدانی از فروشگاه‌های سطح شهر خرم‌آباد گفت: توزیع روغن متناسب با سهمیه‌های ابلاغی انجام می‌شود و مردم با اطمینان خاطر می‌توانند روغن موردنیاز خود را تهیه کنند و در حال حاضر کمبودی در زمینه تأمین این ماده خوراکی وجود ندارد و مسئولین فروشگاه‌ها توجه داشته باشند که فروش اجناس به‌صورت اجبار در کنار کالاهای اساسی جرم محسوب می‌شود و با متخلفین براساس قانون برخورد و به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

وی افزود: نظارت مستمر بر فرآیند عرضه در سطح استان ادامه دارد و عرضه به‌صورت سیستمی و حضوری رصد می‌شود.

بازرس‌کل استان لرستان تأکید کرد: اگر مردم خرید خود را واقعی کنند و به اندازه نیاز خرید کنند و تقاضای بیش‌ازحد و هیجانی در خرید روغن خوراکی نداشته باشند ان‌شاءالله این مشکلات و کمبودها تکرار نخواهد شد و با شناسایی سودجویانی که جو بازار را برهم می‌زنند و ثبات قیمت‌ها را متشنج می‌کنند برخورد قاطع خواهد شد.

رازانی افزود: ممکن است در برخی مواقع در ساعت‌هایی که بازرسان در روند توزیع روغن حضور ندارند تخلفاتی صورت بگیرد که مردم می‌توانند به شماره 124 تماس بگیرند.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -