• تاریخ انتشار : 1399/08/14 - 14:00
  • تعداد بازدید خبر : 625
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در راستای حمایت از تولید؛

مشکل دریافت تسهیلات یک واحد تولیدی با پیگیری بازرسی‌کل استان لرستان رفع شد

مشکل نقدینگی یکی از واحدهای تولیدی استان لرستان با حضور بازرس‌کل و مدیر بانک ملت شعب استان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان لرستان، در راستای تحقق شعار جهش تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری، در پی درخواست و طرح مسائل و مشکلات شرکت شیرینی‌پزی ماداکتو واقع در شهرک صنعتی شماره 2 خرم آباد در خصوص ممانعت بانک ملت در اعطای تسهیلات به دلیل معوقات بانکی و وجود چک برگشتی و با توجه سخت‌گیری­های خاص بانک‌ها برای اعطای تسهیلات، جهت بررسی موضوع از آقای نمازی مدیر بانک ملت شعب استان و آقای محمدی معاون اعتبارات بانک مذکور دعوت به عمل آمد که در دفتر بازرسی کل استان لرستان حضور یافته و پیرامون موارد مطروحه و همچنین سایر موضوعات و مسائل مربوط به بانک ملت و همچنین نحوه مدیریت امور مربوط به واحدهای تولیدی با وجود بیماری کرونا بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

پس از این بازدید، سعید رازانی بازرس‌کل استان و دیگر مسئولین از شرکت شرکت شیرینی‌پزی ماداکتو بازدید کردند و آقای سوری مدیرعامل شرکت توضیحاتی در خصوص مشکلات تأمین مواد اولیه و درخواست اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال و بهره‌برداری از ظرفیت اسمی شرکت و همچنین علل تعدیل کارگران این شرکت از 120 نفر به 25 نفر ارائه کرد.

بازرس‌کل استان اظهار داشت: جهت پیشگیری از ورشکستگی شرکت‌ها ضروری است بانک‌ها مساعدت لازم را داشته باشند و بسترهای مورد نیاز برای راهبرد جهش تولید را مهیا سازند.

در ادامه مدیر بانک ملت استان گفت: با توجه به شرایط فعلی و در صورت معرفی توسط اداره‌کل کار و رفاه امور اجتماعی استان این بانک آمادگی خود را جهت پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات کرونا به هر میزان را اعلام می‌دارد. همچنین در خصوص چک‌های برگشتی در صورت ارائه موافقت شورای تأمین این مشکل نیز قابل رفع است و این بانک آمادگی دارد همواره پس از ارائه لیست حقوق کارکنان، 80% حقوق 2 ماه کارکنان شرکت مذکور را پرداخت کند و همچنین آمادگی صدور گواهینامه استاندارد LC داخلی برای خرید مواد اولیه را داراست.

در ادامه هماهنگی لازم با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان برای پرداخت تسهیلات کرونا به عمل آمده و مراتب برای سیر فرآیند اداری به اطلاع مدیر شرکت تولیدی پانیذ رسانیده شد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -