• تاریخ انتشار : 1401/03/31 - 11:05
  • تعداد بازدید خبر : 386
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
بازرس کل استان لرستان؛

طرح نظارت الکترونیک در شهرداری‌های لرستان اجرا می‌شود

بازرس کل استان لرستان از اجرای طرح نظارت الکترونیک در شهرداری‌های این استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان لرستان، دکتر سعید رازانی با بیان اینکه طرح نظارت الکترونیک در این استان اجرا می‌شود، گفت: استحکام‌بخشی ساختمان در پروژه‌های عمرانی استان لرستان باید مورد تأیید نظام مهندسی باشد.

وی در بازدید از سازمان سازمان نظام مهندسی این استان ضمن ابراز خرسندی در بحث نظارت الکترونیک شهرداری‌ها اظهار کرد: سامانه سازمان نظام مهندسی استان علاوه بر نظام‌مند کردن نظارت، بازدید و اعلام تخلفات ساختمان‌های در حال احداث توسط مهندسان ناظر و مأموران شهرداری، موجب شناسایی مقصر اصلی در صورت بروز حادثه می‌شود.

رازانی افزود: مهندسین ناظر ملزم هستند بازدیدهای منظم، دوره‌ای و با فواصل زمانی کوتاه داشته باشند و شهرداری باید از ابتدا پیشگیری کند و جلوی مشکلات را بگیرد نه اینکه به مرحله کمیسیون ماده 100 برسد.

بازرس‌کل استان لرستان با اشاره به نرم‌افزار طراحی‌شده برای ثبت تخلفات مهندسان ناظر در پروژه‌های این استان عنوان کرد: این نرم‌افزار به شکلی طراحی شود که اگر مهندس ناظر تخلفی را ثبت کرد شهرداری نیز در بازه زمانی مشخص ملزم به رسیدگی و اجرا باشد.

وی با بیان اینکه از قابلیت‌های نرم‌افزار برای ثبت تخلفات مهندسان ناظر در پروژه‌های استان لرستان این است که در سامانه موارد بلاتکلیف نمایش داده می‌شود و کلیه مکاتبات نیز بین نظام مهندسی و شهرداری از طریق این سامانه انجام می‌شود، بیان کرد: اقدامات شهرداری نیز از طریق سامانه برای سازمان نظام مهندسی قابل‌ رؤیت می‌شود.

بازرس‌کل استان لرستان گفت: استحکام‌بخشی ساختمان در پروژه‌های عمرانی استان لرستان باید مورد تأیید نظام مهندسی باشد و نرم‌افزار ضمانت اجرایی داشته باشد و اشکالات آن بررسی شود.

وی تصریح کرد: بازرسان ما در کمیته نظارت بازدید میدانی را خواهند داشت و هر جا که شهرداری و سازمان نظام مهندسی با مشکلی مواجه شد و نیاز به همکاری بود بازرسی کل آمادگی لازم را خواهد داشت

رازانی گفت: بازرسان ما در حال حاضر در شهرداری‌ها با موضوع تحقق دولت الکترونیک مستقر هستند که بررسی شود شهرداری‌ها تا چه حد در این راه گام برداشته‌اند.

وی با تأکید بر فعال‌شدن هر چه بیشتر شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی افزود: باید رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در خـصـوص تخـلفات حرفه‌ای، انضباطی و انتظامی ‌مهندسان و کاردان‌های فنی که عضو نظام مهندسی استان بوده یا دارای پروانه اشتغال هستند در اسرع وقت انجام شود.

علیرضا آریان‌مهر رئیس سازمان نظام مهندسی استان لرستان نیز در خصوص نحوه کار با نرم‌افزار آفاق، سطح دسترسی به نرم‌افزار و خروجی مورد نظر نکاتی ارائه داد و اظهار داشت: این نرم‌افزار خدمات گسترده‌ای دارد و از طریق خط ارتباطی وب سرویس به نرم‌افزار صفا رایانه یا ایران سیستم شهرداری لینک می‌شود.

وی افزود: همچنین بخش نظارتی نرم‌افزار آفاق نیز جهت نظارت سازمان بازرسی بر نحوه فعالیت سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان با بیان اینکه سامانه آفاق تکمیل و ایرادات احتمالی برطرف و به‌زودی قابل اجرا می‌شود، عنوان کرد: هر مکاتبه‌ای در این نرم‌افزار که مهندسان ناظر انجام می‌دهند به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -