• تاریخ انتشار : 1399/10/13 - 11:59
  • تعداد بازدید خبر : 450
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
بازرس‌کل استان لرستان:

سرمایه‌گذاران اگر با سنگ‌اندازی دستگاه‌های اجرایی مواجه شدند به بازرسی‌کل استان مراجعه کنند

نشستی پیرامون حمایت از سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید با حضور بازرس قضایی و بازرس‌کل استان لرستان، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیرعامل خانه صنعت، معاون سازمان صمت، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، قائم مقام رییس شورای هماهنگی بانک‌ها و معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان لرستان، رازانی ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در جلسه اظهار داشت: همواره یکی از سیاست‌های دوره تحولی قوه‌قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور حمایت از سرمایه‌گذاری بوده است و به همین منظور دفتری تحت عنوان حمایت از سرمایه‌گذاری در این سازمان تشکیل شده است که بر اجرای روند سرمایه‌گذاری در کشور نظارت دارد. این دفتر ضمن شناسایی آسیب‌ها و چالش‌های موجود در مسیر سرمایه‌گذاری، نسبت به رفع آنها پیگیری‌های مجدانه دارد.

وی افزود: تلاش ما در بازرسی‌کل استان این است که ضمن شناسایی موانع، مشکلات و چالش‌های سرمایه‌گذاری در استان، نسبت به رفع آن اقدام و درصورتی که امکان مرتفع کردن آن در استان میسر نبود، با انعکاس موضوع به سازمان و ارائه طریق از آن مرجع نهایت سعی خود را در راستای حل مشکل به عمل آوریم.

رازانی با بیان اینکه اگر سرمایه‌گذاران با موانع و سنگ‌اندازی‌ دستگاه‌های اجرایی مواجه شوند، می‌توانند از طریق سازمان بازرسی جهت رفع مشکلات خود اقدام کنند، گفت: ما نیز امیدواریم دستگاه‌های متولی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و اطلاعات و آمار مرتبط در حوزه سرمایه‌گذاری را جهت مرتفع کردن مشکلات و معضلات در اختیار سازمان بازرسی قرار دهند تا بتوانیم با هم‌اندیشی و چاره‌اندیشی به راه‌حل مناسبی برسیم.

بازرس کل استان تصریح کرد: ان‌شاالله با همکاری و همفکری موانع را به حداقل برسانیم و مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم. این بازرسی کل همواره آمادگی خود را جهت کمک و پیگیری رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری در استان اعلام می‌کند.

وی در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاری تاکید کرد: اجازه ندهیم واحدهای تولیدی به راحتی تملک شوند و آنها را به مزایده بگذارند. باید شرایط خاصی در این خصوص تعریف کنیم. البته دستگاه‌های ذی‌ربط نیز می‌بایست قوانین موازی و دست و پا گیر را به ما اعلام کنند.

در این جلسه برای حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید تصمیمات مختلفی اتخاذ و همچنین مقرر شد از دستگاه‌های ذی‌ربط برای واگذاری زمین جهت امر سرمایه‌گذاری دنبال و فهرست واحدهای ورشکسته و پیگیری برای شناسایی سرمایه‌گذار و راه‌اندازی مجدد نیز به بازرسی‌کل استان ارسال شود

همچنین مقرر شد پروژه‌های نیمه‌کاره در استان، درصد پیشرفت فیزیکی آنها و دلایل رکود رصد شده و برای راه‌اندازی مجدد پیگیری شود.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی