• تاریخ انتشار : 1399/04/08 - 12:37
  • تعداد بازدید خبر : 455
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرپرست بازرسی کل استان لرستان:

در مسیر مبارزه با فساد با کسی تعارف نداریم/با بی‌توجهی دستگاه‌ها نسبت به حمایت از کالای ایرانی برخورد خواهد شد

 

 

 



 

 

سرپرست بازرسی کل استان لرستان در جمع نمازگزاران مسجد صاحب‌الزمان خرم‌آباد گفت: یکی از سیاست‌های مورد تأکید سازمان بازرسی توجه به حمایت از تولید و مصرف کالای داخلی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، مهدی اصلانی سرپرست بازرسی کل استان لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه طی سخنانی در مسجد صاحب‌الزمان خرم‌آباد با اشاره به ویژگی اخلاقی شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی به‌عنوان شخص اول دستگاه قضا همواره تلاش می‌کرد رابطه خود را با مردم حفظ کرده و فاصله و مانعی بین ایشان با مردم نباشد و ما باید از ایشان درس بگیریم و اگر مدیران کشور همچون این شهید بزرگوار عمل می‌کردند، ما دچار این مشکلات و کاستی‌های امروزی و برخی نارضایتی‌های عمومی نمی‌شدیم.
سرپرست بازرسی کل استان لرستان گفت: آیت‌الله رئیسی نیز مانند شهید بهشتی فردی انقلابی و دلسوز هستند و با روی کار آمدن ایشان و تدابیر و اقدامات مؤثر ایشان، بارقه‌هایی از امید و خوشحالی در عموم مردم بخصوص نیروهای انقلابی و متدین به وجود آمده است. هدف ایشان سالم‌سازی ارکان مختلف حاکمیت و دستگاه‌های اداری است. به تعبیر مقام معظم رهبری با دستمال آلوده نمی‌توان آلودگی و کثیفی را پاک کرد و لذا با تمام توان و قاطعیت، سالم‌سازی را از دستگاه قضایی شروع کرده‌اند.
وی افزود: پرونده‌های مختلف مبارزه با فساد اقتصادی و مالی مانند پرونده رسیدگی به اتهامات فساد مالی و اقتصادی در سطح کلان کشوری و حمایت‌های قاطعانه رئیس قوه قضائیه از دست‌اندرکاران مبارزه با فساد نشان می‌دهد که نظام اسلامی با هیچ‌کس تعارف ندارد و هر کسی که از مسیر انقلاب اسلامی و قانون‌مداری منحرف شود، با آن برخورد خواهد کرد.
اصلانی با اشاره به سیاست‌های سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در سیاست‌های ابلاغی بر مبارزه جدی و قاطع با فساد تأکید دارند و بازرسی کل استان هم در این مسیر با کسی تعارف ندارد و همان‌طور که آیت‌الله رئیسی فرمودند ما در مبارزه با فساد خط قرمزی نداریم و فقط آنچه به‌عنوان خط قرمز محدودکننده همکاران بازرسی است، توجه به این نکته اساسی است که باید با مدرک و مستند اظهارنظر کنند و باید کرامت انسانی در مراحل مختلف انجام بازرسی‌ها و برخورد قاطع با متخلفان حفظ شود، بنابراین همکاران ما در بازرسی استان با مدرک و دلیل پیش می‌روند و هر کسی در هر مقامی هم که باشد، باید پاسخگوی اعمال خود باشد.
 سرپرست بازرسی کل استان لرستان در ادامه افزود: یکی دیگر از سیاست‌های مورد تأکید سازمان بازرسی توجه به حمایت از تولید و مصرف کالای داخلی است. همان‌طور که مقام معظم رهبری در فتوای شرعی خود نیز فرمودند با وجود کالای مشابه ایرانی، خرید کالای خارجی جایز نیست، لذا سازمان بازرسی کل کشور وظیفه خود می‌داند که این فرمایش حضرت آقا را بخصوص در دستگاه‌های اداری کشور عینیت بخشیده و لذا در سال جهش تولید با تعریف برنامه‌های نظارت و بازرسی درصدد هستیم ترجیح خرید کالای ایرانی در اجرای پروژه‌های عمرانی یا خرید کالا و تجهیزات سرمایه یا مصرفی مورد نیاز در ادارات دولتی و عمومی مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: البته بی‌توجهی به حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی در دستگاه اجرایی جرم انگاری شده و در صورت شناسایی موارد نقض قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد. در قانون مذکور حتی در بحث تسهیلات بانکی، تصریح شده است، تسهیلات در مسیر خرید کالای ایرانی مصرف شود و اگر کارشناسان بانکی یا ناظرین طرح‌های تسهیلاتی در دستگاه‌های اجرایی از این موضوع تخطی کنند، با ایشان برخورد خواهد شد.
اصلانی تصریح کرد: طبق قانون باید دستگاه‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی در تعامل سازنده با یکدیگر هر جایی را که احساس می‌کنند، مقرراتی وجود دارد که ابهام دارد و مانع از توسعه و تعمیق فعالیت‌های بخش واحدهای تولیدی می‌شود، شناسایی و برای درخواست اصلاح آنها و حذف مقررات زائد و دست و پاگیر اقدام کنند و بررسی نحوه استفاده از این ظرفیت‌های قانونی در راستای شناسایی و رفع موانع تولید در برنامه‌های بازرسی کل استان قرار دارد.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از سیاست‌های ابلاغی سازمان بازرسی کل کشور توجه به ایجاد شفافیت در فعالیت دستگاه‌های اجرایی از طریق استفاده سامانه‌های الکترونیکی است که هم موجب سهولت و سرعت در نحوه انجام وظایف می‌شود و هم در راستای پیشگیری از بروز فساد مؤثر خواهد بود.
سرپرست بازرسی کل استان لرستان ضرورت توجه بیش از بیش به استفاده از ظرفیت نظارت همگانی را از دیگر برنامه‌های ابلاغی در دست اقدام معرفی کرد و گفت: در این راستا از توان تشکل‌های غیردولتی و مردم‌نهاد و اشخاص واجد شرایط تحت عنوان بازرسان افتخاری در بخش‌های علمی، تخصصی و صنفی برای توسعه مشارکت همگانی در نظارت عمومی بر فعالیت دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود. همچنین توسعه فعالیت بستر سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات در شبکه وب برای دریافت شکایات و اعلامات مردم در تمام اقصی نقاط کشور بدون پرداخت هزینه برای فراهم کردن زمینه نظارت همگانی بر دستگاه‌های دولتی است.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم