• تاریخ انتشار : 1400/10/25 - 12:22
  • تعداد بازدید خبر : 880
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تقدیم «گزارش هدیه دولت» به استاندار لرستان

بازرس قضایی و بازرس‌کل استان لرستان با حضور در استانداری «گزارش هدیه دولت» شامل آسیب‌ها و چالش‌های استان به همراه راهکارهای رفع آن‌ها را تقدیم استاندار کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان لرستان، سعید رازانی در دیدار با فرهاد زیویار استاندار استان لرستان با اشاره به گزارش هدیه دولت گفت: بسته هدیه به دولت شامل مهمترین چالش‌ها و مشکلاتی است که در حوزه استان وجود دارد و در آن به راهکارهای پیشنهادی هر حوزه برای رفع این چالش‌ها و مشکلات پرداخته شده است.

بازرس‌کل استان لرستان با اشاره به برخی اقدامات موثر این بازرسی‌کل در سال جاری افزود: بازرسی‌کل استان، نظارت بر دستگاه‌های اجرایی، نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه قوه‌قضاییه را بر عهده دارد.

رازانی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی دستگاه‌های اجرایی و تعداد محدود پرسنل، بر این اساس هر

ساله در برنامه‌های مصوب مشخص می‌شود که از کدام دستگاه‌های اجرایی و حول چه موضوعات و محورهایی بازرسی به عمل آوریم و در پایان هر سال، برنامه‌های سال آینده مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر بازرسی‌های برنامه‌ای، بازرسی موردی و فوق‌العاده نیز حسب گزارش‌های واصله انجام می‌شود. پس از اتمام بازرسی نیز گزارش اصلی که حاوی روند بازرسی و نتایج حاصل از آن و پیشنهادهایی که برای بهبود فرآیند و رفع اشکالات ضروری است ارائه می‌شود.

بازرس‌کل استان لرستان افزود: همچنین در کنار گزارش اصلی ممکن است گزارش اختصاصی تعقیب کیفری و یا اداری نیز تنظیم و به مراجع ذی‌صلاح ارسال گردد.

وی خاطرنشان کرد: از طریق اجرای بازرسی‌های برنامه‌ای مانند بازرسی امور مالیاتی (ماده ١٦٩) منافذ فرار مالیاتی شناسایی و مراتب به دستگاه‌های اجرایی و سازمان امور مالیاتی استان اعلام گردیده و از این طریق موجب شده که میلیاردها تومان مالیات به نفع دولت شناسایی و زمینه واریز آنها به حساب سازمان امور مالیاتی فراهم شود.

رازانی تصریح کرد: همچنین از طریق نظارت بر انجام مناقصه‌ها و قراردادها از تضییع حقوق دولت جلوگیری شده است از جمله در پروژه احداث پل بلیلوند با نظارت به موقع بازرسی‌کل این امر صورت گرفت. در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید نیز با پیگیری‌های مستمر این بازرسی کل مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی با بانک‌ها مرتفع و بسیاری از تقاضاهایی که در سامانه ستاد تسهیل باقی مانده بود با پیگیری همکاران بازرسی تعیین تکلیف شده‌اند.

در بخش دیگر این دیدار، فرهاد زیویار استاندار لرستان اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به اینکه رییس جمهور سال‌های متمادی ریاست سازمان بازرسی کل کشور و همچنین ریاست قوه قضائیه را به عهده داشته لذا زمینه برای همکاری هر چه بیشتر قوه قضائیه و قوه مجریه فراهم شده و این موضوع می تواند بسیاری از امور را تسهیل کند و ما آمادگی داریم که از نظرات سازمان بازرسی در زمینه های مختلف برای پیشبرد امور استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری که در دستور کار سازمان بازرسی قرار گرفته و به مصادیقی از آن اشاره شد از جمله موضوعات امید بخشی است که در شرایط حاضر بسیار مهم است. همچنین موضوع پیشگیری از بروز تخلفات و کمک به دستگاه‌های اجرایی جهت انجام وظایف محوله و ارائه مشورت و راهنمایی به آن‌ها، از جمله موضوعات بسیار مهمی است که می‌تواند در زمینه انجام وظایف محوله به ما کمک کند.

در پایان این نشست دو طرف بر تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های نظارتی با مجموعه استانداری لرستان جهت حل مشکلات و چالش‌های پیشرو تاکید کرده وگزارش هدیه دویت تقدیم استاندار شد.

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -