• تاریخ انتشار : 1400/02/21 - 15:58
  • تعداد بازدید خبر : 246
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست مشترک بازرس کل استان لرستان با مسئولان اجرای واکسیناسیون در استان

نشستی با هدف برنامه‌ریزی و هماهنگی در خصوص اجرای صحیح برنامه واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون و بررسی مشکلات اجرای آن در بازرسی کل استان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان لرستان، سعید رازانی بازرس کل استان در این نشست که با حضور دکتر مریم کوشکی معاون بهداشتی و حمید مخیری مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از کارکنان خدوم و زحمتکش بهداشتی و درمانی گفت: هدف از تشکیل این جلسه بررسی حساسیت‌های به وجود آمده در کشور و در رسانه‌ها در خصوص رعایت اولویت‌ها در تزریق واکسن کرونا و لزوم نظارت بر اجرای این طرح از طریق دستگاه‌های نظارتی است. بنابراین بر خود لازم دانستیم که  جهت هماهنگی و همکاری در کنار علوم پزشکی باشیم و  هدف سازمان بازرسی اجرای صحیح این طرح است و در نظر است برنامه بازرسی توسط سازمان در این خصوص اجرا شود .

بازرس کل استان لرستان همچنین به بررسی مشکلات و شرایط موجود و راهکارهای پیشنهادی برای ساماندهی واکسیناسیون  پرداخت و  ضمن تشریح سند ملی واکسیناسیون، خواستار ارائه گزارشی از وضعیت آمار و اطلاعات دقیق در این خصوص شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی از ظرفیت‌های قانونی سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص اطلاع‌رسانی و ساماندهی طرح واکسیناسیون ملی استفاده نماید و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع جهت اقناع شهروندان صورت گیرد.

مریم کوشکی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز  به تشریح عملکرد خود پیرامون طرح ملی واکسیناسیون  و ارائه گزارش به این بازرسی کل از ابتدای اجرای طرح تاکنون پرداخت و بیان داشت که باعث دلگرمی ماست که در اجرای این طرح، بازرسی در کنار ما باشد.

دکتر کوشکی همچنین اظهار داشت:  فاز اول واکسیناسیون به‌درستی انجام‌شده و فاز دوم آن نیز در حال انجام است و سامانه 190 (سامانه بهداشت محیط) جهت گزارش تخلفات بهداشتی فعال است و من‌بعد نیز اطلاع‌رسانی بیشتری خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد  موارد ذیل توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان با دقت و سرعت بیشتری انجام و مدیریت اثربخشی اعمال شود:

هماهنگی‌های لازم جهت ارائه واکسیناسیون به جمعیت‌های اولویت‌دار حسب سند کشوری واکسیناسیون صورت گیرد.

استفاده از همه منابع و ظرفیت‌های قانونی موجود در دستگاه‌های مختلف، برای اجرای بهینه واکسیناسیون کرونا

حفظ اعتماد و مشارکت عمومی در برنامه واکسیناسیون

هماهنگی برون بخشی بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی و حکومتی

اطمینان از تأمین منابع مالی لازم برای اجرای بهینه برنامه

تقویت ظرفیت منابع انسانی برای زنجیره تأمین و توزیع

ارزیابی نیازهای مربوط به ظرفیت زنجیره سرما، لجستیک واکسن

پایش ایمنی واکسن، مدیریت عوارض نامطلوب پس از واکسیناسیون و ایمنی تزریق

مشخص شدن اولویت برنامه‌های علوم پزشکی در خصوص واکسیناسیون.

تسریع در نحوه اجرای این سند  طبق برنامه زمان‌بندی آن

برنامه‌ریزی منسجم‌تر جهت اجرای صحیح طرح واکسیناسیون  و پیشگیری از عدم رعایت اولویت‌ها

اطلاع‌رسانی دقیق در رسانه‌ها جهت اطمینان  به مردم جهت واکسیناسیون و کاهش نگرانی آن‌ها

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی

تصاویر

 -