• تاریخ انتشار : 1399/09/23 - 15:52
  • تعداد بازدید خبر : 509
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
لرستان

بازرس‌کل استان لرستان از تخریب بخشی از پل تازه افتتاح شده آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد بازدید کرد

بازرس‌کل استان لرستان به همراه تیمی از کارشناسان بازرسی کل استان و شهردار خرم‌آباد از تخریب بخشی از یک پل تازه افتتاح شده در خرم آباد بازدید کرد.

به گزارش بازرسی‌کل استان لرستان، پس از انعکاس زمزمه‌هایی مبنی بر تخریب پل تازه افتتاح شده آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد بر اثر بارندگی‌های اخیر سعید رازانی به همراه تیمی کارشناسی از بازرسی کل استان، با حضور شهردار خرم‌آباد، معاون عمرانی شهرداری، پیمانکار و مشاور پروژه به صورت میدانی از بازدید کردند و نسبت به بررسی و ارزیابی فنی کلیه بخش‌های پروژه و مشکلات و آسیب‌های موجود اقدام لازم بعمل آمد.

بر اساس مشاهدات میدانی، سازه بتنی پل مشکلی ندارد و خسارتی ندیده و پایه جاده هیچگونه رانشی نداشته اما خاکریز کناری به دلیل عدم اجرای یکی از دستک‌های پل بر اثر بارندگی ریزش کرده است.

بازرس کل استان در این رابطه اظهار داشت: تخریب بخشی از آسفالت پل در اثر آب شستگی بوده و بخشی از دستک پل تکمیل نشده، که بهتر بود جهت حفظ امنیت مسافران و شهروندان افتتاح پل آیت‌الله کمالوند تا تکمیل کامل به تأخیر می‌افتاد و شهرداری اجازه تردد بر روی پل را نمی‌داد و این موضوع باید در آینده کاملاً مورد توجه قرار گیرد.

رازانی با تاکید بر برنامه‌ریزی اساسی برای دفع آب‌های سطحی صورت گرفته و ارائه زمان‌بندی و طرح عملیاتی مشخص، گفت: دیوارهای ورودی و خروجی پل باید تعیین تکلیف شوند و با پیمانکار و مشاور طرح هماهنگی لازم صورت گیرد.

در ادامه، ضمن پیگیری موضوع از استاندار لرستان توسط بازرس کل استان، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در محل پروژه حضور یافت و پس از بازدید از پروژه، مقرر شد دراسرع وقت نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز اقدام شود.

 بازرس کل استان یک روز پس از بازدید میدانی، به منظور اطمینان از شروع پروژه و تکمیل سریع دستک آسیب دیده مجددا در محل پروژه حضور یافت و بر سرعت عمل و کیفیت در پیشرفت فیزیکی تاکید کرد.

شهردار خرم آباد نیز اظهار داشت پیرو بازدید روز قبل موافقت‌نامه اعتباری صادر و فرآیند اداری آن در دست اقدام است.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -