• تاریخ انتشار : 1400/01/25 - 12:37
  • تعداد بازدید خبر : 377
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
لرستان

بازدید بازرس‌کل استان لرستان از شرکت ماشین‌سازی لرستان

بازرس‌کل استان لرستان به همراه رابط حمایت از سرمایه‌گذاری این بازرسی‌کل از نزدیک از تجهیزات شرکت بازدید و در جریان موانع و مشکلات تولید این شرکت قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان لرستان، سعید رازانی در حاشیه این بازدید که در راستای تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» انجام شد، اظهار داشت: از جمله مشکلات شرکت آن است که  اقدام به خرید یکسری تجهیزات نموده که منتظر ترخیص از گمرک می‌باشند و همچنین ملک و برخی تجهیزات کارخانه به دلیل بدهی‌های مالک قبلی به دستور مقام قضایی توقیف‌شده است که بازسازی، نوسازی و تعمیرات آن‌ها مستلزم صدور دستور رفع توقیف آن‌ها از طرف مقام قضایی است.

بازرس کل استان لرستان گفت: همچنین با توجه به اینکه تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه به دلیل فرسودگی و آسیب‌های شدید وارده به دلیل تعطیلی طولانی‌مدت و عدم تعمیر و نگهداری مناسب، مستلزم صرف هزینه سنگینی است که جهت کمک به نقدینگی و بازسازی سریع‌تر کارخانه نیازمند قسط بندی باقیمانده ثمن معامله خرید سهام را دارند که انشاءالله به جد پیگیر مشکلات این کارخانه هستیم.

بازرس‌کل استان افزود: در صورت احیای این کارخانه ضمن تأمین تجهیزات موردنیاز صنایع نیروگاهی و نفت کشور و جلوگیری از خرید ارز، 500 فرصت شغلی مولد و پایدار نیز در این مجموعه ایجاد خواهد شد که انشاء‌الله با توکل بر خدا و پیگیری‌های این بازرسی‌کل و مساعدت سازمان مشکلات این شرکت هر چه سریع‌تر مرتفع گردد.

شرکت ماشین‌سازی لرستان از جمله شرکت‌هایی است که در جریان خصوصی‌سازی به گروه امیر منصور آریا واگذار شده است. ماشین‌سازی لرستان با قدمتی بیش از 40 سال، ساخت پل‌های شناور دوران دفاع مقدس را در کارنامه خود داشت که بیش از چهار سال است که تعطیل شده است.

حوزه فعالیت این کارخانه، طراحی و ساخت و نصب انواع سازه‌های فلزی، سازه‌های دریایی، پل‌های فلزی، مخازن ذخیره و تحت‌فشار برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیروگاهی، طراحی و ساخت و نصب انواع سازه‌های فلزی سازه‌های دریایی پل‌های فلزی مخازن و تحت‌فشار برای صنایع نفت گاز و پتروشیمی و نیروگاهی است.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -