• تاریخ انتشار : 1398/11/07 - 13:43
  • تعداد بازدید خبر : 581
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار با رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

جلوی قاچاق باید گرفته شود/ امیدوارم اقداماتی که شما انجام می‌دهید، منجر به بستن سرچشمه‌های فساد شود

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار با رئیس سازمان بازرسی کل کشور:
جلوی قاچاق باید گرفته شود/ امیدوارم اقداماتی که شما انجام می‌دهید، منجر به بستن سرچشمه‌های فساد شود

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان در ادامه سفر به استان قم با حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه موضوعات مهم کشور را که برای جامعه مسئله و دغدغه است در اولویت کاری قرار داده‌ایم گفت: برخی از ساختارهای دستگاه‌های اداری متناسب با نیازهای مردم نیست.
درویشیان جسارت را یکی از شاخصه‌های مهم مدیریت عنوان کرد و افزود: در شرایطی که کشور با تحریم‌های ظالمانه مواجه است اعلام کردیم از افرادی که با جسارت تصمیم می‌گیرند و به دنبال خدمت به مردم هستند حمایت می‌کنیم.
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی نیز در این دیدار با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور به‌نوعی مرتبط با امربه‌معروف و نهی از منکر می‌شود که در آیه ۱۰۴ سوره مبارکه آل‌عمران قرآن کریم نیز اشاره‌شده اظهار داشت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) نیز در دوران حکومت خود، افرادی را به‌عنوان عیون و بازرس به قلمرو سرزمین‌های اسلامی می‌فرستادند تا برای آن حضرت گزارش ارسال کنند و لذا مأموریت این سازمان در اسلام سابقه طولانی دارد.
این مرجع عالی‌قدر جهان تشیع با انتقاد از گسترده بودن قاچاق اظهار داشت: با همه تأکیداتی که رئیس قوه قضاییه و جنابعالی دارید بازهم مفاسد کم نیست و باید مشخص شود این‌ها متکی به چه کسانی هستند که حتی با موضع‌گیری‌های سفت‌وسخت دستگاه قضایی، بازهم مبادرت به قاچاق می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه جلوی قاچاق باید گرفته شود، گفت: باوجود قاچاق، تولید داخل ضربه می‌خورد و نمی‌تواند قوت بگیرد. به‌طور مثال ما از تولیدکنندگان مطرح پنبه در جهان بودیم اما در حال حاضر به علت قاچاق و واردات بی‌رویه‌ای که صورت می‌گیرد تولید پنبه به سمت نابودی می‌رود.
آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: برخی‌ها به علت نفع شخصی طرفدار واردات هستند و به همین دلیل به تولید داخل لطمه می‌زنند و شما باید حتی بر واردات قانونی نیز نظارت کنید و دلیل انجام آن را جویا شوید. متأسفانه شاهد هستیم گاهی با زد و بند و حتی با استفاده از ارزهای دولتی و مرجع، کالاهایی وارد کشور می‌شود که اگر بررسی شود کشور به آن‌ها نیاز ندارد.
این استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر قانون رسیدگی به تخلفات اداری تأکید کرد: هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری به علت اینکه گزارش تخلفات افراد حاضر در تشکیلات خودشان را بررسی می‌کنند نمی‌توانند مرجع عادلی باشند و لذا باید این هیئت در بیرون از آن دستگاه، تشکیل شود و قانون آن حتماً نیازمند اصلاح است و مجلس باید نسبت به این موضوع اقدام کند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تا مسائل و مشکلات اقتصادی حل نشود مشکلات جامعه نیز حل نمی‌شود تصریح کرد: با وجود اینکه در تحریم به سر می‌بریم اما می‌توانیم با اتکا بر ظرفیت‌های موجود، خودمان را حفظ کرده و با تحریم‌ها مقابله کنیم مشروط بر اینکه شاهد این مشکلات اقتصادی نباشیم و اقتصادمان را نیز قوی کنیم. باعث مشکلات اقتصادی خودمان هستیم و نه تحریم‌ها.
این مرجع جهان تشیع ادامه داد: امیدوارم با تلاش‌های آقای رئیسی و شما به‌طورجدی در مقابل فساد بایستیم. امربه‌معروف و نهی از منکر، شجاعت می‌خواهد و چیزی که باعث پیروزی امام خمینی شد، شجاعت ایشان بود و اگر انسان محتاط باشد، به‌جایی نمی‌رسد.
آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: امیدوارم اقداماتی که شما انجام می‌دهید، منجر به بستن سرچشمه‌های فساد شود و باید توجه داشته باشید که مبارزه با معلول‌ها نتیجه‌بخش نیست و باید علت را پیداکرده و با آن مبارزه کنید. شما با توجه به اینکه ناظر بر دستگاه‌های اجرایی هستید می‌توانید علت‌ها را بیابید. البته از بین بردن علت آن نیز نیازمند وضع و یا اصلاح قانون است و لازم است در این زمینه با مجلس هماهنگی داشته و اقدام کنید.
 وی با بیان اینکه امیدوارم با رفع مشکلات و قوی شدن در حوزه اقتصادی الگویی برای سایر مسلمین شویم گفت: امیدوارم شما و آقای رئیسی در کار خود موفق باشید چراکه موفقیت شما موفقیت نظام است.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم