- واگذاری زمین های رایگان قانون جوانی جمعیت به متقاضیان زنجانی 04/05/07
- بازرس کل استان گیلان: شهرکهای صنعتی یک فرصت برای اشتغالزایی و از بین بردن فقر در جامعه است 04/05/07
- بررسی مشکلات کاهش فشار و قطعی آب تهران از سوی سازمان بازرسی کل کشور/ ضرورت تسریع در رفع مشکلات موجود و پاسخگویی مؤثر به شهروندان 04/05/06
- بازرس کل بانکها و بیمه سازمان بازرسی با حضور سرزده در بانکها نحوه عملکرد شعب در رابطه با فروش ارز اربعین را بررسی کرد/ ارائه پیشنهادهای لازم به منظور تسریع در ارائه خدمت به زائرین 04/05/05
- عیادت بازرس کل قضایی استان سیستان و بلوچستان از مجروحان حادثه تروریستی زاهدان 04/05/05
- بازدید بازرس کل استان قم از پروژه در حال احداث واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۷۰۰ هزار قطعهای 04/05/05
- بازرسکل قضایی آذربایجانغربی تاکید کرد: ضرورت مدیریت مصرف و همکاری بینبخشی برای عبور از بحران کمآبی در حوزه سد بوکان 04/05/05
- تأکید بازرس کل قضایی آذربایجانغربی بر لزوم تقویت زیرساختها و بهرهگیری از فناوریهای نوین در مدیریت مصرف برق 04/05/05
- نجات معدن چشمه ساران شهرستان آزادشهر از تعطیلی با ورود سازمان بازرسی/ مجوز کارگاه زغال سنگ با رعایت الزامات زیستمحیطی صادر شد/ تثبیت اشتغال ۱۴۵ نفر و فراهم شدن زمینه استخدام نیروی جدید 04/05/05
- بازدید بازرس کل آذربایجان شرقی از قطعه ۵ آزادراه خواجه – ورزقان 04/05/04
بازرسی امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی برگزار کرد:
نشست مشترک با حضور مدیران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سازمان بازرسی کل کشور
بازرسی امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور نشست مشترکی را با حضور کلیه مدیران بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دستگاههای این حوزه و مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی در این نشست که در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد موضوعاتی چون: تدوین فرآیند پیگیری اجرای پیشنهادهای گزارشهای بازرسی؛ سامانه ملی رسیدگی به شکایات؛ شناسایی آسیبها و ارائه راهکارهایی باهدف بهبود عملکرد و ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد؛ سامانه ملی مناقصات؛ سامانه ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد مور بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست ابتدا وضعیت دستگاههای مورد بازرسیشده از حیث میزان شکایات وارده و نحوه پاسخگویی در سامانه ملی رسیدگی به شکایات به تفکیک موردبررسی قرار گرفت سپس تعداد پیشنهادهای ارائهشده و بازرسیهای صورت گرفته از سوی این امور و میزان پیشنهادهای اجرانشده در قالب جدول مقایسهای به مدیران فوقالذکر ارائه گردید و ضرورت پیگیری برای ارائه پاسخ مستند و قانونی به پیشنهادهای سازمان و الزامات قانونی اجرای پیشنهادها مورد تأکید قرار گرفت.
در ادامه ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ضرورت و اهداف همکاری میان سازمان متبوع و واحدهای بازرسی و رسیدگی به شکایات تبیین گردید.
بنابراین گزارش با عنایت به تأکید ماده 25 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد مبنی بر راهاندازی سامانه رسیدگی به شکایات توسط کلیه دستگاههای اجرایی، ایجاد و راهاندازی این سامانه بهعنوان مطالبه این سازمان در کاهش فرآیند رسیدگی به شکایات و سالمسازی محیط اداری از مطالبات جدی این سازمان اعلام شد.
در ادامه مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی موضع وزیر را مبارزه اساسی با فساد بیان کرد و بر تقویت همکاریهای فیمابین تأکید نمود.
دیگر اعضای حاضر در جلسه نیز ضمن اظهارنظر پیرامون دستور جلسه برخی از سؤالات و ابهامات پیرامون موضوعات یادشده را مطرح نمودند که پاسخ تفصیلی و قانونی به موضوعات مورداشاره ارائه گردید.
در پایان نیز پس از بحث و بررسی دستور جلسه و تبادلنظر میان اعضای حاضر در جلسه ضمن جمعبندی موضوعات مطرحشده مجدداً پاسخگویی مستند و قانونی به پیشنهادهای گزارشهای بازرسی و کوتاه کردن فرآیند ارسال پاسخ به این سازمان مورد تأکید قرار گرفت.
