سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/05/24 - 07:33
  • تعداد بازدید خبر : 316
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ورود سازمان بازرسی به تاخیر بیش از ده ساعته چندین پرواز تهران- بغداد و نجف شرکت هواپیمایی آتا/ این شرکت هواپیمایی به بازگرداندن 30 درصد مبلغ بلیت به عنوان جریمه تاخیر و اهدای بلیت رایگان سفر به مشهد به مسافران مکلف شد

در پی تأخیر بیش از ده ساعته چندین پرواز تهران- بغداد و تهران - نجف شرکت آتا که با سرگردانی مسافران در فرودگاه بغداد و فرودگاه امام خمینی(ره) و نجف همراه شد، سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، در پی تأخیر بیش از ده ساعته چندین پرواز تهران- بغداد و تهران - نجف شرکت آتا که با سرگردانی مسافران در فرودگاه بغداد و فرودگاه امام خمینی(ره) و نجف همراه شد، سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

سیداکبر حسینی‌موخر بازرس‌کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی در این زمینه اظهار کرد: بعد از تاخیر بیش از ده ساعته پروازهای شرکت هواپیمایی آتا در روز چهارشنبه و پنجشنبه و اطلاع از موضوع، با ورود سازمان بازرسی جلسه‌ای با حضور‌ مسئولان سازمان هواپیمایی و مدیرعامل شرکت آتا برگزار و نسبت به بررسی تخلفات و کوتاهی‌های این شرکت هواپیمایی بررسی لازم انجام شد.

وی افزود: حسب جلسه مذکور، مقرر شد شرکت هواپیمایی آتا علاوه بر بازگرداندن سی درصد مبلغ بلیت به عنوان جریمه، به کل مسافران یک بلیت رایگان یکطرفه سفر مشهد هدیه دهد.

بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: همچنین مقرر شد مجوزهای پرواز خارجی شرکت هواپیمایی آتا نیز مورد بررسی قرارگرفته و مورد تجدیدنظر قرارگیرد.

وی تاکید کرد: با عوامل این شرکت که در برخورد با مسافران وظایف قانونی خود را عمل نکرده‌اند، برخورد انضباطی صورت خواهد گرفت.

بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی به مسافران محترم هوایی نیز این اطمینان را داد که سازمان بازرسی مدافع حقوق ایشان بوده و رعایت حقوق مسافر را در پروازهای داخلی و خارجی از سازمان هواپیمایی و شرکت‌ها مطالبه می‌نماید.

حسینی موخر در نهایت از همه شرکت‌های هواپیمایی خواست تا با رعایت حقوق مسافر نسبت به بازگرداندن اعتماد به این صنعت نهایت تلاش خود را بنمایند.

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی