سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/02/25 - 10:28
  • تعداد بازدید خبر : 86
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس کل استان مرکزی: رضایت مندی بیماران مهمترین شاخص ارزیابی مراکز درمانی است

جلسه رسیدگی به مطالبات مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان مرکزی از سازمان‌های بیمه‌گر و شرکت‌های بیمه به میزبانی بازرسی کل استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان مرکزی، با توجه به افزایش قابل توجه مطالبات مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان از سازمان‌های بیمه‌گر و شرکت‌های بیمه (بیمه‌های پایه و تکمیلی) و با توجه به جهش هزینه‌های تولید و ارائه خدمت در حوزه درمان که منجر به بروز چالش‌های جدی در تأمین هزینه‌های مراکز مذکور به‌ویژه در حوزه حقوق و دستمزد و همچنین تأمین دارو و لوازم و تجهیزات پزشکی مورد مصرف و در نهایت نارضایتی‌های جدی کادر درمان و بیماران گردیده، جلسه ای با حضور روسا و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی استان مرکزی، مدیران کل بیمه تامین اجتماعی، سلامت، نمایندگان بیمه های خصوصی و تکمیلی، روسا و مدیران بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان و دستگاه‌های مرتبط در سالن جلسات بازرسی‌کل استان مرکزی برگزار شد.

محمد حسین افضلی، بازرس کل استان مرکزی در ابتدای جلسه ضمن تبیین موضوع و بیان آسیب‌های ناشی از استمرار وضعیت نامطلوب فعلی، خواستار ارائه توضیح و هرگونه راهکار و پیشنهاد از سوی مدیران حاضر در جلسه گردید.

بازرس‌کل استان مرکزی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مراکز درمانی استان، اظهار داشت: رضایت‌مندی بیماران از خدمات ارائه شده، مهمترین شاخص ارزیابی مراکز درمانی است.

در ادامه مدیران دانشگاه‌ها و نمایندگان مراکز درمانی ضمن تشریح وضعیت فعلی، خواستار کاهش مطالبات به منظور فراهم شدن امکان تداوم ارائه خدمات بهتر به بیماران شدند.

در پایان این نشست، محمد حسین افضلی، بازرس‌کل استان مرکزی، بعد از بررسی چالش‌های موجود با توجه به تأخیرهای سازمان‌‌های بیمه گر در پرداخت مطالبات بیمه‌ای مراکز درمانی، بر پرداخت و تسویه مطالبات این مراکز در مهلت تعیین شده تأکید کرد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی