- استقرار هیأت بازرسی در معاونت عمرانی شهرداری بندرعباس 03/04/24
- هیأت بازرسی استان گلستان در سازمان جهادکشاورزی استان مستقر شد 03/04/24
- استقرار هیأت بازرسی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در سال 1403 03/04/24
- بازدید بازرس کل استان اصفهان از مرکز نظارت تصویری ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان 03/04/24
- نظارت بر آمادگی متولیان برگزاری مراسم ملی یومالعباس در هشتم ماه محرم در زنجان/ پیشنهادات بازرسی برای ارائه خدمات بهتر به حاضران در مراسم 03/04/24
- بازدید بازرس کل قضایی استان یزد از نحوه برگزاری آزمون سراسری 1403 در دانشگاه یزد 03/04/24
- بازدید سرزده بازرسکل استان خراسان شمالی از واحدهای فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری استان 03/04/24
- گره گشایی از مشکلات پیش روی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد/ جلوگیری از بیکاری 400 نفر/ مدیرعامل شرکت: با ورود سازمان بازرسی شرکت از ورشکستگی و تعطیلی نجات یافت 03/04/24
- تأکید بازرس کل استان بوشهر بر حمایت از شرکت های دانش بنیان 03/04/23
- هیأت بازرسی استان چهارمحال و بختیاری در ادارهکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مستقر شد 03/04/23
بازرس کل استان البرز: سند تحول و تعالی قوه قضاییه چراغ راه سازمان بازرسی است
بازرس کل استان البرز در برنامه زنده شبکه استانی با عنوان «امروز البرز» و همچنین برنامه شبکه رادیویی استان به عنوان «صبح البرز» شرکت کرد و به سوالات مجریان و مردم استان پاسخ داد.
به گزارش روابط عمومی بازرسیکل استان البرز، محمدتقی مشهدی در این برنامه با اشاره به اصل 174 قانون اساسی و نحوه تشکیل سازمان نظارتی با عنوان سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: بازرسی کل کشور، یک دستگاه نظارتی عام است؛یعنی بر تمامی شئون اداری کل دستگاهها و در واقع امور اجرایی وزارتخانهها و سیستمهای اداری که قانون گذار پیش بینی کرده است، باید نظارت کند و نظارت بسیار گستردهای است.
بازرس کل استان البرز درخصوص نحوه ارتباطات مردمی با بازرسی کل استان البرز گفت: سازمان بازرسی کل کشور دارای یک سند بالا دستی از طرف مقام معظم رهبری تحت عنوان سند تحول و تعالی قوه قضاییه است که این سند، در واقع چراغ راه و نقشه ماست و بر اساس آن، یکی از وظایفی که به ما محول شده، مردمی سازی است یعنی رکن اصلی فعالیت های ما در واقع مردم هستند و ابزار آن، ارتباط با مردم است که به صورت ملاقاتهای عمومی نمود دارد.
وی ادامه داد: ارتباط با رسانهها، ارتباط با سازمانهای مردم نهاد و... به منظور ارتباطگیری مردم با سازمان هست و مشکلاتی که در دستگاههای اجرایی و در سطح شهر و روستاها میبینند، میتوانند به صورت مکتوب، تلفنی، سیستمی و... به ما منعکس کنند و ما هم در چارچوب وظیفه قانونی خود میتوانیم بررسی نماییم. پل ارتباطی بازرسی کل استان با شماره تلفن سه رقمی 136 میباشد که در ساعت اداری همکاران ادارهکل بازرسی استان البرز پاسخگوی مردم هستند. بسیاری از این درد دلها و گلههایی که مردم عزیز از سیستمهای اداری استان دارند در واقع از این طریق به دست ما میرسد. در ساعت غیر اداری هم موارد ضبط میشوند و صبح فردا توسط متصدی مربوطه بازخوانی شده و برای بررسی به گروههای تخصصی و کارشناسی ارجاع و فعالیتهای بازرسی و عملیاتی آن انجام میشود.
مشهدی درخصوص شیوههای نظارت و بازرسی در سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور دو شیوهی متفاوت دارد 1- فعالیتهای نظارتی که شامل نظارت بر معاملات دولتی، نظارت بر کمیتههای مختلف شوراها و... هست که نمایندگان ما حضور پیدا میکنند. اطلاع رسانی در این موارد از طریق سامانههای مختلف دولتی انجام میشود. 2- شیوه میدانی و عملیاتی که تحت عنوان بازرسی و نظارت میباشد. این شیوه نظارت بازرسی به سه روش مختلف میباشد. الف) شکایتها و اعلانات که به صورت بازرسی موردی بوده و از طریق اطلاعرسانیهای مردمی به دست ما میرسد. ب) بازرسیهای برنامهای است که 80 درصد از ظرفیتهای بازرسی و نظارت ما رو به خودش معطوف میکنه یعنی ما برنامهها و اولویتهایی که در استان از جهت بازرسی داریم اینها در قالب برنامه بازرسی به سازمان مرکزی اعلام میکنیم و سازمان نیز به تناسب اولویت ما به ما ابلاغ مینماید. ج) بازرسیهای فوقالعاده که با توجه به موضوعات کلان کشوری و دستورات از مقامات مافوق انجام میشود. باید متذکر شد در سال جاری، رویکرد سازمان ما به سمت مسئله محوری و کلان نگری میباشد مثل پروژههای نیمه تمام استان، نحوه انتصابات مدیریتی در استان.
وی درخصوص نحوه ملاقاتهای مردمی تصریح کرد: اداره کل بازرسی استان البرز طی هفته، یک روز اداری کامل (سهشنبهها) به عنوان روز ملاقات عمومی دارد که البته، اگر خارج از آن روز، مردم عزیز استان تشریف بیاورند قطعا به مشکلات آنها رسیدگی خواهد شد. البته همانطور که قبلا عرض کردم، بمنظور کاهش زحمت برای مردم عزیز در ملاقاتهای حضوری، میتوانند به صورت تلفنی و نیز از طریق سامانه شکایات و اعلامات، درخواستهای خود را مطرح کنند.