سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1397/12/12 - 13:45
  • تعداد بازدید خبر : 2351
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
آقاجری در ارومیه:

مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به نظارت ارج نهند/بازرسان امانت‌داران بیت‌المال هستند

آقاجری در ارومیه:
مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به نظارت ارج نهند/بازرسان امانت‌داران بیت‌المال هستند

آئین تکریم و معارفه بازرس کل استان آذربایجان غربی با حضور معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان آذربایجان غربی، محمد آقاجری در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ارومیه، رئیس‌کل دادگستری و اعضای شورای قضایی و اداری استان در محل دادگستری استان آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: بحث نظارت و بازرسی از دیرباز و از زمانی که حکومت کردن منحصر به وجود یک حاکم و قوه مقننه و مجریه و قضائیه بود، نیز وجود داشت.
 معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور در ادامه تصریح کرد: حتی شاهدیم در حکومت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) ایشان در نامه خود به مالک‌اشتر می‌فرمایند در کار کارگزارانت بنگر و آن‌ها را از میان گروهی انتخاب کن که اهل تجربه، حیا، خاندان‌های صالح و با صبغه دینی هستند و در کارهایشان تفقد و نظارت کن و افرادی وفادار را بر آن‌ها ناظر قرار بده که این موضوع نشان از اهمیت موضوع بازرسی دارد.
آقاجَری با اشاره به جایگاه بازرسی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: با مراجعه به قانون اساسی می‌توان در موارد متعدد به مواردی که به امر بازرسی اشاره دارند دست یافت.
وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرائی با این پس‌زمینه فکری که نظارت به نفع همه ماست، در میدان جهاد اکبری که تمام دشمنان جمع شده‌اند تا شجره مقدس انقلاب اسلامی را از پای بیندازند، نظارت را ارج نهند. امروز ما در مرحله جهاد اکبر هستیم و باید همه مدیران و ناظران تلاش‌های خود را بیشتر نمایند. بازرسان امانت‌داران بیت‌المال هستند و باید بیشتر دقت و توجه خود را در پیشگیری از فساد و تخلف داشته باشند.
معاون سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور بیشترین میزان دامنه نظارت بر ادارات و ارگان‌های دولتی و نظامی و حتی دادگستری را دارد و امید است با همکاری تمامی مدیران و مسئولان مربوطه در اجرای امورات محوله به موفقیت‌های روزافزونی دست پیدا کند.
آقاجری در پایان ضمن تقدیر از زحمات جاوید پاشایی، محمودرضا مهروز را به عنوان بازرسی استان آذربایجان غربی معرفی کرد.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم