سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1398/07/17 - 16:55
  • تعداد بازدید خبر : 636
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان در آئین نکوداشت سی‌وهشتمین سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور:

رویکرد سازمان، نظارت و بازرسی با هدف پیشگیری است/ با نظارت می‌توان عدالت را محقق و از فساد، فقر و تبعیض جلوگیری کرد/ حفظ امیدی که در دوره جدید قوه قضائیه بین مردم ایجادشده، تکلیف قانونی و شرعی سازمان بازرسی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان در آئین نکوداشت سی‌وهشتمین سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور: ویکرد سازمان، نظارت و بازرسی با هدف پیشگیری است/ با نظارت می‌توان عدالت را محقق و از فساد، فقر و تبعیض جلوگیری کرد/ حفظ امیدی که در دوره جدید قوه قضائیه بین مردم ایجادشده، تکلیف قانونی و شرعی سازمان بازرسی است
آئین نکوداشت سی و هشتمین سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان در این مراسم با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین سیدالشهدا(ع) و خیرمقدم به رئیس قوه قضاییه و سایر میهمانان گفت: از خدمات مؤثر و ارزشمند رؤسای سازمان در دوره‌های گذشته به‌ویژه آقای سراج که تلاش‌های ارزشمندی در مدیریت سازمان داشته‎اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: نظارت آن‌قدر اهمیت دارد که در قرآن، 129 مرتبه و در نهج‌البلاغه 143 مرتبه کلمه نظارت و مشتقات آن آمده است. در قوانین و مقررات برای هر سطوح مدیریتی در همه قوا و دستگاه اجرایی، وظیفه نظارتی پیش‌بینی ‌شده است. با نظارت است که می‌توان عدالت را محقق و از فساد، فقر و تبعیض جلوگیری کرد.
درویشیان با اشاره به رویکردهای سازمان بازرسی کل کشور در گذشته و دوره جدید گفت: یکی از رویکردهای سازمان همواره تأکید بر نظارت و بازرسی با هدف پیشگیری بوده است؛ پیشگیری از فسادی که موجب ارتقاء سلامت نظام اداری و موجب صیانت از مدیران و مسئولان می‌شود. پیشگیری از فسادی که موجب رشد فضائل انسانی و اسلامی می‌شود.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره مبارزه با فساد گفت: طبق بررسی که در بیانات مقام معظم رهبری در مبحث فساد داشته‌ام، از 51 سخنرانی معظم‌له، 2 اصل قابل استناد و بیان است. اول اینکه پیشگیری و ایجاد شفافیت، اولویت اول مبارزه با فساد است. اصل دیگری که مقام معظم رهبری تأکید دارند «اراده، همت و عزم واقعی در مبارزه با فساد» است. فساد پدیده‌ای چندلایه و چندوجهی است که باید بسیار هوشمندانه با آن برخورد کرد. ازاین‌رو ضرورت دارد همه بخش‌های اداری و اجرایی کشور در این امر با نهادهای نظارتی همکاری کنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه «یکی دیگر از ضروریات مهم در امر مبارزه با فساد شناسایی ساختارها، بسترهای فسادزا و پیگیری اصلاح امور است» افزود: حتماً باید در دوره جدید ضمن تداوم رویکردهای صحیح قبلی نسبت به شناسایی بسترها و ساختارهایی که موجب فساد به معنای اعم آن است، اقدام و برای رفع و اصلاح این ساختارها پیگیری کنیم.
درویشیان گفت: موضوع حائز اهمیت دیگر این است که در پیشگیری و مقابله با فساد، نباید دچار تندروی و کندروی شویم. به عبارتی در این مسیر از طرفی نباید تساهل و تسامح داشته باشیم. هم کسانی که به حقوق عمومی و بیت‌المال دست‌درازی می‌کنند و هم کسانی که از سوء جریانات اداری و مالی اطلاع دارند ولی به وظیفه‌شان مبنی بر برخورد یا اطلاع دادن به مراجع ذیصلاح عمل نمی‌کنند، هر دو طیف مصداق فساد هستند و باید با آن‌ها برخورد لازم صورت گیرد.
وی گفت: ما دست همه دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، نهادهای مدنی و مردمی و رسانه‌های دلسوز را که در موضوع مبارزه با فساد با ما همکاری می‌کنند و خواهند کرد خواهیم فشرد و انشاء الله به فضل پروردگار و با رهنمود‌های داهیانه مقام معظم رهبری و با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در سازمان و خارج از سازمان، این امید که در دوره جدید قوه قضاییه بین مردم ایجاد شده است را پیگیری و ان‌شاءالله مسئولیت و تکلیف قانونی و شرعی خود در جهت حفظ این امید را انجام می‌دهیم.

 

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم