- تجلیل از بازرسی استان زنجان به عنوان دستگاه همراه در مدیریت مصرف برق 02/03/08
- استقرار هیأت بازرسی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان 02/03/07
- توصیههای راهبردی رئیس سازمان بازرسی به مدیران دستگاه دیپلماسی/ نظارت بر نحوه مدیریت و فروش املاک نهادهای مختلف در خارج از کشور صورت گیرد/ نمایندگیها و دفاتر شرکتها و کارخانجات دولتی و شبه دولتی در خارج از کشور بازرسی میشود 02/03/07
- دیدار چهره به چهره بازرس کل استان قم با مردم منطقه نیروگاه قم 02/03/07
- دیدار مردمی بازرسکل استان آذربایجان شرقی در حاشیه نماز جمعه شهر باسمنج 02/03/07
- بازرسی لرستان در برخورد با فساد و مفسد با کسی تعارف ندارد 02/03/07
- حمایت از واحدهای فعال و کمک به فعال سازی واحدهای راکد در آذربایجان شرقی 02/03/07
- آمادگی بازرسی آذربایجان غربی برای تعامل سازنده با مدیران دستگاههای مرتبط با امر محیط زیست و هوای پاک 02/03/07
- بازرس کل استان خراسان شمالی: شهرداری در صورت مغایرت قانونی مصوبات شورای شهر به هیات تطبیق اعتراض کند 02/03/06
- تاکید بازرس کل استان یزد بر تعیین و تکلیف کالاهای سریع الفساد از انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان 02/03/06
سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات
شناسنامه خدمت ورود به سامانه جزئیات خدمت
شهروند گرامی ؛
درزمان طرح اعلام و یا شکایت به عملکرد دستگاه ها و سازمان های اجرایی و ارائه اطلاعات ، لطفاٌ به نکات زیر توجه فرمایید:
1. شکایات و اعلامات باید مدلل و مستند باشد. بدیهی است مسئوليت قانوني مطالب اظهارشده بر عهده شاكي خواهد بود.
2. لازم است هنگام ورود اطلاعات خود، حتماٌ شماره تلفن همراه را وارد نمایید تا امکان ارسال کد پیگیری و اطلاع رسانی مراحل مختلف رسیدگی به شکایت به شما فراهم گردد. لازم به ذکر است در نگهداري شماره پیگیری و عدم افشاي آن به ديگران دقت و توجه لازم را داشته باشید.
3. بر اساس ماده 2 قانون تشکیل سازمان، اعلامات و شکایاتی قابل رسیدگی است که در خصوص عملکرد شرکت ها و مؤسسات و ارگان های دولتی و یا مؤسسات و شرکت های عام المنفعه و سازمان هایی که تمام یا قسمتی ازسرمایه یا سهام آنان متعلق به دولت است یا دولت بنحوی از انحاء بر آنها نظارت یا کمک می نماید، باشد.
4. رسیدگی به شکایات وارده از سازمان ها و نهادهای زیر در صلاحیت سازمان بازرسی کل کشور نبوده و این سازمان امکان رسیدگی به آن را ندارد. بدیهی است در صورت شکایت از اشخاص حقیقی و حقوقی ذیل الذکر، شاکی می بایست به مراجع حقوقی و قضایی ذیصلاح مراجعه نماید:
1-4- رسیدگی به شکایت از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی
2-4- شکایت از مراجع قضایی
3-4- شکایت از دیوان عدالت اداری
4-4- شكايات مربوط به گرانفروشي
5-4- رسيدگي به شكايات از روند انتخابات رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا
6-4- اعتراض به تصميمات و آراء مراجع غيرقضائي نظير كميسيونهاي مالياتي، ماده 100 قانون شهرداريها، هيأتهاي حل اختلاف كارگري
7-4- رسيدگي به تخلفات مطبوعاتي
8-4- رسیدگی به تصميمات شوراي عالي انقلاب فرهنگي
9-4- رسیدگی به تصميمات شوراي نگهبان در زمينه تأييد و يا رد صلاحيت كانديداها
10-4- رسيدگي به تصميمات ديوان محاسبات كشور
5. مطالبه وام، مساعدت، كمكهاي مالي و درخواست کار و نظاير آن
6. درصورت عدم ذکر دقیق مرجع مورد شکایت، رسیدگی به آن امکان پذیر نخواهد بود.
7. چنانچه مرجع مورد شکایت از یک مورد بیشتر باشد (دو یا سه یا چهار مورد) شاکی می بایست از مراجع ذیربط، به صورت جداگانه در قالب چند طرفیت شکایت نماید.
8. سیستم به طور خودکار به شکایاتی که قبلاٌ به سامانه رسیدگی به شکایات ارسال شده ترتیب اثر نخواهد داد مگر اینکه موضوع با شکایت قبلی تفاوت داشته باشد، لذا از ارسال شکایات تکراری خودداری نمایید.
9. چنانچه شکایتی توسط جمعی از اشخاص حقیقی مطرح گردد می بایست جهت ثبت با عنوان شکایت، فردی به نمایندگی ذینفعان، مشخصات فردی خود را مرقوم نماید، در غیر اینصورت به عنوان اعلامیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
*** درخصوص شرکت های حقوقی غیر دولتی (خصوصی) مدیرعامل یا فردی بعنوان نماینده شرکت مربوطه با ارائه مشخصات کامل می تواند شکایت خود را مطرح تا مورد بررسی واقع گردد.