سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1397/06/10 - 16:52
  • تعداد بازدید خبر : 4305
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

برگزاری آیین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سازمان بازرسی کل کشور

برگزاری آیین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سازمان بازرسی کل کشور

آیین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی (ره) سازمان بازرسی کل کشور با حضور قاضی سراج و فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، قاضی سراج در این مراسم که با حضور فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه برگزار شد، با تبریک عید غدیر، بر ضرورت استفاده از ظرفیت بسیج در سازمان بازرسی تأکید کرد و گفت: بنده از ابتدای انقلاب تا به امروز تقریباً شاهد همه حوادثی که بر نظام گذشته، بوده‌ام. در تمامی دوره‌ها همیشه خط مقدم، بسیج بوده و هر جا که مشکلی برای نظام پیش آمد اولین قدم را بسیج برداشت. از جنگیدن داوطلبانه در جبهه‌های جنگ و شهادت تا جریانات و حوادثی که در داخل کشور ایجاد شد، بسیج پیشتاز بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه «بسیج بر گردن نظام حق دارد» گفت: در طول بعد از انقلاب مشکلات زیادی هم برای بسیج ایجاد کرده و بسیج در معرض انواع و اقسام توهین‌ها و قضاوت‌های ناروا قرار گرفت. بااین‌همه ازآنجاکه هر کس فدایی نظام اسلامی باشد، تمام رنج و دردها را تحمل می‌کند، تحمل این مصائب برای بسیج آسان بود.

وی بابیان اینکه بسیج دنبال مادیات نیست، گفت: فکر نمی‌کنم ارزشی بالاتر از این باشد که حضرت امام خمینی(ره) فرموده‌اند که بر دستان بسیجی بوسه می‌زنم و بر این بوسه افتخار می‌کنم.

قاضی سراج درباره جایگاه بسیج در سازمان بازرسی کل کشور هم گفت: سازمان بازرسی کل کشور با سایر سازمان‌ها متفاوت است. کل کار سازمان، کار بسیجی است و بسیج هم در اینجا باید خط مقدم باشد که تا الآن بوده و بعدازاین هم خواهد بود؛ بنابراین با تمام وجود در خدمت بسیج هستم و امید دارم بسیجی وار در سازمان بازرسی کارکنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا جمع شده و در رأس آن آمریکا و در رأس جریان پولی آن، عربستان تا به هر ترتیبی که شده است به‌نظام ضربه بزنند. حوادث زیادی بر این نظام گذشته که اگر عنایت خدا و حضرت ولی‌عصر(عج) نبود قطعاً ما اینجا نبودیم و نظام شکست می‌خورد. هیچ نظام مستحکمی در دنیا سراغ نداریم که قادر به تحمل چند تا از این حوادث باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: انقلاب اسلامی هنوز نهال بود که دشمن توسط عراق حمله را شروع کرد. از طرف دیگر منافقین در داخل کشور از مردم کوچه‌بازار گرفته تا مسئولین متعهد و دلسوز کشور ـ به اعتراف ارگان خود منافقین 17 هزار نفر ـ را ترور کردند. الآن هم منافقین شیوه خود را تغییر داده و همه توان خود را روی ایجاد نارضایتی مردم و ترور شخصیتی متمرکز کرده‌اند.

وی ضمن مقایسه شرایط اقتصادی کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: با تمام کمبودها و دشمنی‌های دشمن، کارهایی که بعد از انقلاب در کشور شده بی‌نظیر است. الآن روستایی نداریم که گاز کشی نشده باشد یا برق نداشته و از امکانات روز برخوردار نباشد ولی متأسفانه خیلی از افراد نمی‌بینند و سیاه‌نمایی می‌کنند.

قاضی سراج افزود: دشمن برنامه‌ریزی کرده بود که از دی‌ماه که اعتراضات شروع شد تا بهمن نظام از پا در می‌آید و سال 97 آنان حکومت کنند ولی دیدیم به آنچه مدنظر آنان بود قطعاً نرسیدند. تا امروز مشکل حادی ایجاد نشده است و در آینده نیز ان‌شاءالله مشکلی پیش نخواهد آمد. به‌شرط آنکه شما کماکان بسیجی‌ فکر کرده و بسیجی‌وار در خط مقدم حضور داشته باشید.

در ابتدای این جلسه قاضی محمدرضا صارمی فرمانده مرکز بسیج قوه قضائیه با اشاره به خطبه غدیریه گفت: پیامبر عظیم‌الشأن در حجه‌الوداع بعد از پایان مراسم حج، دستور می‌دهند همه در غدیر خم تجمع کنند. مکان غدیر جایی بوده است که کاروان‌ها قبل از متفرق شدن از مکه، آنجا تجمع داشتند. انتخاب زمان و مکان خیلی هوشمندانه بوده است. پیامبر اعظم قریب به یک ساعت خطبه‌ای را آنجا قرائت می‌کنند که بسیار زیبا و یکی از اسناد حقانیت شیعه است؛ یعنی ما باید در خانواده‌های خودمان روی این خطبه کارکنیم. این سندی است که تقریباً همه مورخین اهل سنت و شیعه آن را تائید کردند.

وی بابیان اینکه زوایای خطبه غدیر خواندنی و شنیدنی است افزود: در خاتمه این خطبه اعلان رسمی ولایت امیرالمؤمنین(ع) و امامت دوازده امام را داریم؛ یعنی این خطبه تنها اختصاص به ولایت حضرت امیر نداشته و سایر ائمه نیز آنجا نام‌برده و بیان‌شده‌اند. همچنین حضرت محمد(ص) بخشی از خطبه خود را به امامت امام منتظر(عج) اختصاص می‌دهد و غیبت امام در این خطبه مورد تأکید حضرت قرار می‌گیرد. در ادامه بحث بیعت که تا آن زمان به این شکل هیچ سابقه‌ای نداشته است مطرح می‌شود و مراسم بیعت برگزار می‌شود.

صارمی خاطرنشان کرد: با وجود تأکیدات بسیار از سوی حضرت محمد(ص) درباره جایگاه حضرت علی(ع) ولی عده‌ای بعدها از طریق حیله و تبلیغات موفق به ایجاد شکاف بین اسلام و مسلمین شدند. گاهی اوقات که به زمان حاضر فکر می‌کنیم تکرار حوادث دوران پیامبر(ص) تداعی می‌شود. گروهی بودند که در زمان حضرت امام خمینی(ره) با قیام همکاری کردند ولی به‌تدریج از کشتی انقلاب پیاده شدند. این مسئله از صدر اسلام بوده است و چیز تازه‌ای نیست. کسانی موفق می‌شوند که در این مسیر تا آخر بمانند و برای رضای خدا قیام کنند که هوای نفس و دنیاپرستی را کنار بگذارند.

وی بابیان اینکه «تلاش گسترده‌ای است که به این نظام اجازه ندهند به حرکت خود ادامه دهد» افزود: امروزه دشمن انسجام زیادی دارد و تلاش گسترده‌ای را در دستور کار خود قراردادند تا هم از جنبه اقتصادی و هم از جنبه روانی و اگر بتوانند از جنبه نظامی با نظام و انقلاب ما دربیفتند. مردم ما طول این چهل سال با پیروی از نائب امام زمان(عج) همواره توطئه‌های این‌ها را خنثی کردند و ما نیز باید با حفظ هوشیاری و با تبعیت از رهبری، امام خود را یاری کنیم. باید از رهبری انقلاب تبعیت کنیم.

فرمانده مرکز بسیج قوه قضائیه گفت: اگر پیامبر روز غدیر حکم ولایت امیر را ابلاغ فرمودند، در راستای این ابلاغ امروز ما وظیفه تبعیت از رهبری داریم. اگر توفیقی به دست بیاوریم در سایه این اطاعت است. اگر دشمنان موفق شوند یاس را به مردم ما وارد کنند و بین این نظام مقدس و مردم و رهبری فاصله بیندازند قطعاً به اهدافشان خواهند رسید. تا امروز که توطئه‌های این‌ها به لطف امام زمان(عج) و با بصیرت، هوشیاری و اطاعت مردم از رهبری خنثی‌شده است و امیدواریم از این توطئه‌ها راه به‌جایی نبرند و این مردم و این کشور که شاید روی کره خاکی نتوان نظیر آن پیدا کرد، از همه موانع به سلامت عبور کنند.

قاضی صارمی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور یکی از ارکان مؤثر در نظام جمهوری اسلامی بوده و هست افزود: نیروهای مخلص بسیجی و ارزشی این مجموعه بیشتر از دیگران مسئولیت حفظ و حراست از مجموعه‌های نظام را دارند. شما کسانی هستید که پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اید و مقاومت کرده‌اید و انشاء الله من‌بعد با مقاومت و ایستادگی شما شاهد رونق و پیروزی‌های بیشتری باشیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد غلامرضا خدادادی، علی یوسف‌نژاد به‌عنوان فرمانده پایگاه مقاومت شهید بهشتی(ره) سازمان بازرسی کل کشور معرفی شد.

 

 

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم