سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/06/17 - 14:45
  • تعداد بازدید خبر : 29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارخانه تولید ایمپلنت‌های دندانی کردستان توسعه می‌یابد

بازرس کل استان کردستان گفت: پروانه بهره‌برداری طرح توسعه کارخانه تولید ایمپلنت‌های دندانی کردستان در کمترین زمان صادر و این کارخانه توسعه می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان کردستان، عیسی هواسی در جریان بازدید از شرکت کیمیا کاشت اطبا با بیان اینکه کارخانه تولید ایمپلنت‌های دندانی کردستان توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت به بهره‌برداری رسیده است، گفت: ظرفیت اسمی این کارخانه تولید 200 هزار عدد ایمپلنت دندانی در سال است که با آغاز به کار این کارخانه در نخستین روزهای سال 96 زمینه اشتغال دائم 64 نفر از شهروندان منطقه فراهم شد.

وی اظهار کرد: تولیدات این کارخانه با محصولات تولید شده در آسیای شرقی و بخشی از اتحادیه اروپا برابری می‌کند و می‌تواند بخشی از نیازهای کشور را در این زمینه تامین کند.

بازرس‌کل کردستان با بیان اینکه این کارخانه در محل شهرک صنعتی شهرستان دهگلان و در 2 هزار و 470 مترمربع احداث شده است، افزود: در گذشته بسیاری از تجهیزات پزشکی از خارج کشور وارد می‌شد اما امروزه بسیاری از این تجهیزات در داخل کشور تولید می‌شود و این مایه افتخار است.

هواسی ادامه داد: پروانه بهره‌برداری طرح توسعه کارخانه تولید ایمپلنت‌های دندانی کردستان صادر و این کارخانه توسعه می‌یابد.

گفتنی است این بازدید با حضورمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های مرتبط استانی و شهرستان دهگلان صورت گرفت و طی آن مسائل و مشکلات شرکت کیمیا کاشت اطبا در شهرک صنعتی دهگلان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای رفع آنها صادر شد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی