- بازدید سرزده بازرس کل استان گیلان از بیمارستانهای پورسینا و ولایت رشت/عیادت از حادثهدیدگان انفجار گاز در رشت 04/05/01
- بازدید بازرسان سازمان بازرسی کل کشور از گمرکهای شهریار و غرب تهران/ عملکرد گمرک و نحوه خدمترسانی به فعالان اقتصادی بررسی شد/ رفع مشکل ناشی از ابطال مجوز آزمایشگاههای تعیین ماهیت کالا با پیگیری سازمان بازرسی 04/04/31
- کاهش ۹ هزار میلیارد تومانی در هزینه مناقصه استخراج سنگ آهن سنگان با ورود سازمان بازرسی 04/04/31
- خدمات بیمهای زیر ذرهبین بازرسان سازمان بازرسی/تاکید بر تسریع در پرداخت خسارات توسط شرکتهای بیمه/ نامه هشداری سازمان بازرسی به مدیران بیمه مرکزی 04/04/30
- بازدید بازرس کل استان گیلان از سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت 04/04/30
- بازدید بازرس کل گیلان از نیروگاه سیکل ترکیبی پرهسر/تاکید آقایی بر توسعه این نیروگاه 04/04/30
- بازدید سرزده بازرس کل قضایی استان یزد از هیاتهای حل اختلاف مالیاتی/مختاری: مرکز دادرسی مالیاتی یکی از ارکان حیاتی سازمان امور مالیاتی است 04/04/29
- بازدید بازرس کل استان گیلان از پروژه کمربندی سیاهکل/ آقایی خبر داد: تشکیل کمیته نظارت بر شورای اداری شهرستانها در بازرسی کل استان 04/04/29
- بازدید بازرس کل استان سیستان و بلوچستان از روند برگزاری کنکور سراسری در استان 04/04/29
- بازدید بازرس کل استان تهران و مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور از راه آهن/ سهرابخان: خط قرمز بازرسی کل استان نارضایتی مردم است 04/04/29
بازرس کل استان ایلام خواستار شد؛
تشکیل تیم کارشناسی حوزه اقتصاد کشاورزی ایلام برای شناسایی ظرفیتهای کشاورزی
بازرسکل ایلام خواستار تشکیل تیم کارشناسی حوزه اقتصاد کشاورزی استان شد و بر لزوم شناسایی تمام منابع و ظرفیتهای استان، تکالیف قانونی و اختیارات و برنامههای دستگاههای اجرایی مرتبط با افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی صادرات محور تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی بازرسی استان ایلام، مهدی اصلانیکرچی در جلسه کمیسیون علمی– تخصصی بررسی موانع و راهکارهای افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی که با حضور مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایهگذاری استانداری، مدیرانکل جهاد کشاورزی و سایر مسئولان امر برگزار شد، ضمن معارفه هیأت بازرسی مستقر اظهار کرد: یک تیم کارشناسی با مسئولیت ادارهکل جهادکشاورزی استان با همکاری دستگاههای مرتبط باید تمام منابع و ظرفیتهای استان، تکالیف قانونی و اختیارات و برنامههای دستگاههای اجرایی مرتبط با افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی صادرات محور با رویکرد جذب سرمایه گذار و ارتقای بهرهوری را احصا و به هیأت بازرسی مستقر ارائه دهند.
وی گفت: باید با برگزاری نشستهای کارشناسی ادارات کل صمت و جهاد کشاورزی و گمرک و اتاق بازرگانی و اتحادیهها و تشکلهای حرفهای و تخصصی تولید پایه و صادراتی برای ایجاد همافزایی و اشتراک گذاری منابع و توان و امکانات به منظور شناسایی و تعیین محصولات کشاورزی صادرات محور شکل بگیرد و برنامهها و اقدامات انجام شده، در حال انجام و در دست اقدام را مشخص و مزیتهای تولید با قابلیت صادرات شناسایی و جمع بندی شود.
بازرسکل استان ایلام با اشاره به تشکیل میزهای صادراتی در استانهای مختلف طبق بخشنامه ابلاغی سازمان توسعه تجار خارجی ایران افزود: تشکیل این میز صادراتی مستلزم تولید محصولاتی با قابلیتهای صادراتی باشد و در استان باید اینگونه محصولات شناسایی و در صورتیکه ایلام از لحاظ کمیت فاقد شرایط تشکیل میز صادراتی باشد، با استانهای همجوار در این زمینه همکاری کند.
وی خواستار نگاه ویژه به زیربخشهای کشاورزی با قابلیت افزایش تولید و صادرات و برنامه ریزی مازاد تولیدی استان برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان برای فروش صادراتی به سایر استانها و خارج از کشور شد و تاکید کرد: باید با ورود جدی و مستمر اداراتکل صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و استفاده حداکثری از تمامی ظرفیتهای قانونی در راستای ایجاد و تکمیل زیرساختهای موثر در تولید همچون پایانههای صادراتی، شبکه صادرات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، برندسازی، بسته بندی برای تقویت و توسعه تولیدات کشاورزی صادرات محور با قابلیتهای رقابت با محصولات خارجی اقدام شود.
اصلانی ادامه داد: حمایت از اتحادیهها و تشکلهای تولیدی، بازاریابی و صادراتی و توانمندسازی این تشکلها، شناسایی و تشویق نخبگان و افراد توانمند برای عضویت در این تشکلها و حضور در هیأت مدیره این گونه تشکلها به عنوان حلقه های میانی دولت و بهره برداران حوزه کشاورزی و عوامل موثر در مردمی شدن دولت را بسیار مهم است.
بازرسکل استان ایلام تحقق رشد اقتصادی استان به میزان 9.6 درصد با سهم رشد 5.4 درصدی در بخش توسعه سرمایه گذاری و سهم رشد 4.2 درصدی در بخش ارتقای بهره وری نیازمند مدیریتهای انقلابی و عملکرد جهادی مدیران و کارشناسان دستگاههای متولی و هم افزایی و همگرایی دستگاههای اجرایی و نظارتی و فعالان اقتصادی بخشهای تعاونی و خصوصی و توجه ویژه به توانمندی سازی تشکلهای تولیدی، بازاریابی و صادراتی و فراهم کردن شرایط بکارگیری مشاوران توانمند در این گونه تشکلهای تولیدی و ایجاد هماهنگی بین بخشی و شناسایی امکانات پراکنده و بهره برداری بهینه از این امکانات و منابع است.
