- بازدید سرزده بازرس کل استان گیلان از بیمارستانهای پورسینا و ولایت رشت/عیادت از حادثهدیدگان انفجار گاز در رشت 04/05/01
- بازدید بازرسان سازمان بازرسی کل کشور از گمرکهای شهریار و غرب تهران/ عملکرد گمرک و نحوه خدمترسانی به فعالان اقتصادی بررسی شد/ رفع مشکل ناشی از ابطال مجوز آزمایشگاههای تعیین ماهیت کالا با پیگیری سازمان بازرسی 04/04/31
- کاهش ۹ هزار میلیارد تومانی در هزینه مناقصه استخراج سنگ آهن سنگان با ورود سازمان بازرسی 04/04/31
- خدمات بیمهای زیر ذرهبین بازرسان سازمان بازرسی/تاکید بر تسریع در پرداخت خسارات توسط شرکتهای بیمه/ نامه هشداری سازمان بازرسی به مدیران بیمه مرکزی 04/04/30
- بازدید بازرس کل استان گیلان از سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت 04/04/30
- بازدید بازرس کل گیلان از نیروگاه سیکل ترکیبی پرهسر/تاکید آقایی بر توسعه این نیروگاه 04/04/30
- بازدید سرزده بازرس کل قضایی استان یزد از هیاتهای حل اختلاف مالیاتی/مختاری: مرکز دادرسی مالیاتی یکی از ارکان حیاتی سازمان امور مالیاتی است 04/04/29
- بازدید بازرس کل استان گیلان از پروژه کمربندی سیاهکل/ آقایی خبر داد: تشکیل کمیته نظارت بر شورای اداری شهرستانها در بازرسی کل استان 04/04/29
- بازدید بازرس کل استان سیستان و بلوچستان از روند برگزاری کنکور سراسری در استان 04/04/29
- بازدید بازرس کل استان تهران و مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور از راه آهن/ سهرابخان: خط قرمز بازرسی کل استان نارضایتی مردم است 04/04/29
بازرسکل استان زنجان: شناسایی مسائل کلان دستگاهها و مقابله با مفاسد از اولویت دستگاههای درون نظارتی باشد
بازرسکل استان زنجان گفت: شناسایی مسایل کلان دستگاهها و مقابله با مفاسد از اولویت دستگاههای درون نظارتی باشد.
به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان زنجان ابوالفضل خمسه بازرسکل استان در همایش منطقهای بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مسئولان بازرسی شمالغرب سازمان بنیاد شهید کشور در زنجان ضمن تبیین وظیفه نظارت و بازرسی با تشریح بخشهایی از قوانین مقابله با فساد اظهار کرد: در راستای اجرای اصول 156 و 174 قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای مقررات بر عهده قوه قضاییه است و قانون اساسی به عنوان امالقوانین به اصول بازرسی و نظارت تاکید دارد و از آن جاییکه قوه قضاییه مسئول نظارت بر اجرای صحیح قوانین است در درون قوه قضاییه این وظیفه بر عهده سازمان بازرسی کل کشور نهاده شده و این مرجع یک نهاد مردمی و در خدمت مردم است.
وی ضمن تشریح الزامات قانونی رسیدگی الکترونیکی به شکایات اظهار کرد: در اجرای ماده 25 قانون ارتقای سلامت نظام اداری دستگاههای موضوع قانون مذکور مکلف به بازنگری و مهندسی مجدد سامانه پاسخگویی به شکایات و مکانیزه کردن آن بوده به نحوی که دریافت و پاسخگویی شکایات در مهلت مقرر قانونی و از طریق سامانه مذکور باشد.
وی ضمن تبیین انواع بازرسیها و با توجه به تکالیف واحدهای مذکور تاکید کرد؛ علاوه بر رسیدگی به شکایات و اعلامات لازم است به منظور ارتقای سلامت نظام اداری بدوا مسائل کلان دستگاه شناسایی و سپس با تدوین برنامههایی منظم و مستمر نسبت به بررسی عملکرد کارکنان در طی سال اقدام شود.
وی در ادامه خطاب به مسولان بازرسی بنیاد شهید افزود: کارکنان سرمایههای دستگاهها هستند و لازم است با ارائه تذکرات و هشدارهای به موقع حافظ سرمایههای نظام باشیم.
آشنایی کامل ناظران با وظایف و تکالیف دستگاههای تحت نظارت، ایجاد شفافیت با استقرار سامانهها، ارتقای نظارتهای درون دستگاهی، توجه به عملکردهای اثربخش، نوآورانه و خلاق کارکنان تحت نظارت، تشریح پارهای از قوانین و مقررات مربوط به مقابله با فساد (از جمله قانون ارتقای سلامت نظام اداری و بخشهایی از قانون خدمات کشوری) و... از جمله موضوعاتی بود که در جلسه مذکور بیان گردید.
