- بازدید بازرس کل قضایی آذربایجان غربی از شرکت آنیل طب آذران ارومیه 04/04/11
- بازرس کل استان کردستان پای صحبتهای فعالان اقتصادی کامیاران نشست 04/04/11
- بازدید سرزده بازرس کل قضایی خوزستان از بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) اهواز 04/04/11
- بازدید بازرس کل قضایی استان یزد از صدا و سیمای مرکز یزد 04/04/11
- بازدید بازرسکل کردستان از مراکز توزیع کالاهای اساسی و تأکید بر تشدید نظارتها و مقابله با تخلفات 04/04/11
- بازرسکل قضایی آذربایجان غربی: کوتاهی در انجام وظایف قانونی، مصداق ترک فعل بوده و مستوجب برخورد قانونی است 04/04/11
- بازدید بازرس کل قضایی آذربایجان غربی از مجتمع آرد فردوس ارومیه 04/04/11
- بازدید بازرس کل استان زنجان از قطب صنعت کفش کشور در هیدج 04/04/11
- بازدید بازرسکل استان قزوین از شرکت ستاره بافت نگارین ارغوان 04/04/11
- بازدید نظارتی بازرس کل استان قزوین از شرکت پخش فراوردههای نفتی 04/04/11
سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات
شناسنامه خدمت ورود به سامانه جزئیات خدمت
شهروند گرامی ؛
درزمان طرح اعلام و یا شکایت به عملکرد دستگاه ها و سازمان های اجرایی و ارائه اطلاعات ، لطفاٌ به نکات زیر توجه فرمایید:
1. شکایات و اعلامات باید مدلل و مستند باشد. بدیهی است مسئولیت قانونی مطالب اظهارشده بر عهده شاکی خواهد بود.
2. لازم است هنگام ورود اطلاعات خود، حتماٌ شماره تلفن همراه را وارد نمایید تا امکان ارسال کد پیگیری و اطلاع رسانی مراحل مختلف رسیدگی به شکایت به شما فراهم گردد. لازم به ذکر است در نگهداری شماره پیگیری و عدم افشای آن به دیگران دقت و توجه لازم را داشته باشید.
3. بر اساس ماده 2 قانون تشکیل سازمان، اعلامات و شکایاتی قابل رسیدگی است که در خصوص عملکرد شرکت ها و مؤسسات و ارگان های دولتی و یا مؤسسات و شرکت های عام المنفعه و سازمان هایی که تمام یا قسمتی ازسرمایه یا سهام آنان متعلق به دولت است یا دولت بنحوی از انحاء بر آنها نظارت یا کمک می نماید، باشد.
4. رسیدگی به شکایات وارده از سازمان ها و نهادهای زیر در صلاحیت سازمان بازرسی کل کشور نبوده و این سازمان امکان رسیدگی به آن را ندارد. بدیهی است در صورت شکایت از اشخاص حقیقی و حقوقی ذیل الذکر، شاکی می بایست به مراجع حقوقی و قضایی ذیصلاح مراجعه نماید:
1-4- رسیدگی به شکایت از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی
2-4- شکایت از مراجع قضایی
3-4- شکایت از دیوان عدالت اداری
4-4- شکایات مربوط به گرانفروشی
5-4- رسیدگی به شکایات از روند انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا
6-4- اعتراض به تصمیمات و آراء مراجع غیرقضائی نظیر کمیسیونهای مالیاتی، ماده 100 قانون شهرداریها، هیأتهای حل اختلاف کارگری
7-4- رسیدگی به تخلفات مطبوعاتی
8-4- رسیدگی به تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی
9-4- رسیدگی به تصمیمات شورای نگهبان در زمینه تأیید و یا رد صلاحیت کاندیداها
10-4- رسیدگی به تصمیمات دیوان محاسبات کشور
5. مطالبه وام، مساعدت، کمکهای مالی و درخواست کار و نظایر آن
6. درصورت عدم ذکر دقیق مرجع مورد شکایت، رسیدگی به آن امکان پذیر نخواهد بود.
7. چنانچه مرجع مورد شکایت از یک مورد بیشتر باشد (دو یا سه یا چهار مورد) شاکی می بایست از مراجع ذیربط، به صورت جداگانه در قالب چند طرفیت شکایت نماید.
8. سیستم به طور خودکار به شکایاتی که قبلاٌ به سامانه رسیدگی به شکایات ارسال شده ترتیب اثر نخواهد داد مگر اینکه موضوع با شکایت قبلی تفاوت داشته باشد، لذا از ارسال شکایات تکراری خودداری نمایید.
9. چنانچه شکایتی توسط جمعی از اشخاص حقیقی مطرح گردد می بایست جهت ثبت با عنوان شکایت، فردی به نمایندگی ذینفعان، مشخصات فردی خود را مرقوم نماید، در غیر اینصورت به عنوان اعلامیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
*** درخصوص شرکت های حقوقی غیر دولتی (خصوصی) مدیرعامل یا فردی بعنوان نماینده شرکت مربوطه با ارائه مشخصات کامل می تواند شکایت خود را مطرح تا مورد بررسی واقع گردد.