سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/05/06 - 09:56
  • تعداد بازدید خبر : 47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بازرس کل استان بوشهر خبرداد

رفع موانع پیش روی پروژه‌های مرتبط با طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در بوشهر/ کاهش هزینه‌ها و رونق کسب و کارهای کوچک از دستاوردهای اجرای این طرح

بازرس کل استان بوشهر گفت: با ورود و پیگیری بازرسی این استان اجرای پروژه های مرتبط با طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در بوشهر تسریع گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، بازرس کل استان بوشهر گفت: با ورود و پیگیری بازرسی این استان اجرای پروژه‌های مرتبط با طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در بوشهر تسریع گردید.

اسحق شهبازی در این رابطه توضیح داد: حسب بررسی انجام گرفته در خصوص دلایل تاخیر در اجرای پروژه‌های مرتبط با طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در استان بوشهر، ملاحظه شد روند کند و پیچیده صدور مجوز در مرکز استان (بوشهر) منجر شده که شرکت متولی پروژه مزبور در استان قادر به استفاده از همه ظرفیت‌ها به منظور تسریع در انجام پروژه (استفاده از تعداد بیشتر دستگاه ترانچر) نباشد.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم همراهی و زمانبر بودن فرآیندهای مربوط به صدور مجوزهای حفاری توسط شهرداری عملیات اجرایی متوقف شده بود، اظهار کرد: علاوه بر آن تعرفه تعیین شده برای حفاری توسط شورای اسلامی شهر بوشهر نیز بر خلاف تعرفه تعیین شده در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (الزام به رعایت آن در تاریخ هفتم بهمن ماه ١٤٠٢ توسط مجلس شورای اسلامی به شهرداری‌ها تکلیف شده بود) است.

بازرس‌کل استان بوشهر بیان کرد: با توجه به نقش توسعه شبکه فیبر نوری در رشد اقتصاد دیجیتال و به تبع آن بهره‌مندی از مزایای آن از جمله کاهش هزینه‌ها، رونق کسب و کارهای کوچک، افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال، اقدامات لازم برای رفع موانع موجود در دستور کار قرار گرفت.

شهبازی گفت: در این راستا با برگزاری جلسات مشترک با مدیران دستگاه‌های متولى، ارسال گزارش هشداری و همچنین تاکید بر رعایت مفاد بند (د) تبصره (۷) قانون بودجه سال ١٤٠٢ و بند (پ) تبصره (۱۱) قانون بودجه سال ۱٤۰۳ کل کشور، موضوع پیگیری شد.

به گفته وی با پیگیری انجام گرفته مصوبه شورای شهر بوشهر در خصوص اعمال تعرفه بر خلاف مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اصلاح و اقدامات لازم در راستای زمان صدور مجوزهای مربوطه توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی انجام شد.

 

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی