سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1399/10/01 - 10:50
  • تعداد بازدید خبر : 499
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با پیگیری بازرسی کل استان بوشهر صورت گرفت؛

تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای متروکه شامل مواد محترقه و مواد نفتی قابل اشتعال

کالاهای متروکه شامل مواد محترقه و مواد نفتی قابل اشتعال با پیگیری‌ بازرسی کل استان بوشهر تعیین تکلیف و ترخیص شد.

به گزارش روابط عمومی استان بوشهر، در راستای پیگیری و تعیین‌تکلیف کالاهای متروکه موجود در انبارهای گمرکی، هیأتی از بازرسی‌کل استان طی دو مرحله در شهریور و آبان‌ماه سال جاری از انبارها بازدید کرد که دو فقره محموله شامل 11 کانتینر مواد محترقه نظیر ترقه و 10 کانتینر مواد نفتی قابل اشتعال از سنوات قبل در انبارها نگهداری و به دلیل عدم پیگیری مؤثر و اقدام به موقع از خروج آنها ممانعت شده بود.

با توجه به مخاطرات فراوانی که نگهداری کالاهای موصوف در انبارها ایجاد کرده بود (نظیر آتش سوزی و انفجار)، در خصوص تعیین تکلیف و مرتفع‌سازی مشکلات مربوط به مواد محترقه، با عنایت به وجود درخواست از سوی وزارت دفاع و مراجعه نماینده آن مرجع، ضمن ارسال گزارش هشداری و تبیین تبعات خطرات ناشی از مواد مذکور در محوطه بندر، مقرر شد با قید فوریت نسبت به اخذ دستور قضایی و تحویل کالا اقدام شود که مشکل موصوف حل و کانتینرها تحویل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شد.

در راستای تعیین تکلیف فرآورده‌های نفتی اشاره شده نیز با توجه به اینکه پرونده در شعبه دوم تعزیرات حکومتی استان بوشهر در دست رسیدگی قرار داشت، بلافاصله از مدیرکل تعزیرات استان دعوت به عمل آمد و پس از طرح موضوع و جزئیات آن، دستورات شفاهی لازم به قاضی رسیدگی‌کننده به منظور تعیین تکلیف فوری پرونده صادر شد. همچنین نتیجه جلسه برگزار شده به معاونت حقوقی گمرک بوشهر منعکس تا نسبت به پیگیری و رفع نواقص پرونده اقدام فوری کند.

در نتیجه پیگیری‌های به‌عمل آمده، در تاریخ 04-09-1399 دادنامه ضبط محموله 10 دستگاه کانتینر فرآورده‌های نفتی و پرداخت جریمه به مبلغ 79,638,552,000 ریال به نفع دولت صادر شد و ضمن اعلام مراتب به مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر و پیگیری برای تحویل، سرانجام محموله مذکور بارگیری شد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی