سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/05/13 - 08:14
  • تعداد بازدید خبر : 184
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
گام مهم سازمان بازرسی برای آبرسانی به روستاییان؛

با ورود و پیگیری سازمان بازرسی پرداخت 9500 میلیارد تومان اعتبار به بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی کشور مصوب شد

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور گفت: با ورود و پیگیری این سازمان پرداخت 9500 میلیارد تومان اعتبار به بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی کشور مصوب شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ستار شیرعالی به ورود سازمان بازرسی به طرح جهاد آبرسانی روستایی اشاره کرد و گفت: متعاقب تفاهم نامه جهاد آبرسانی در سال 1400 و تصویب مبلغ اولیه 30 هزار میلیارد تومان برای آبرسانی به 10هزار روستای کشور به مدت 30 ماه؛ ملاحظه شد در سال 1402 و با گذشت چندین ماه از آغاز سال هیچ گونه اعتباری به این طرح اختصاص نیافته است.

وی افزود: این امر سبب شده بود مطالبات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در سطح کشور افزایش یابد و برخی پروژه‌ها تعطیل و بطور نیمه کاره رها شده و به رغم صرف هزینه‌های بسیار زیاد، وارد مدار بهره برداری نشوند.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع از مسئولان وزرات نیرو اخذ توضیح شد و با برگزاری جلسات متعدد لزوم تامین مالی این طرح بزرگ در سطح کشور به منظور جلوگیری از بروز هرگونه چالشی به سبب تعدد قرارداد های منعقده به وزارت نیرو تاکید شد.

شیرعالی گفت: نهایتا در سال جاری مبلغ 9500 میلیارد تومان از محل درآمدهای عمومی کشور برای این طرح مصوب شد و تاکنون شش هزار و 300 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده که در تسریع کار و اتمام بهره برداری تعدادی از پروژه های آبرسانی روستایی اهمیت بسزایی دارد.

انتهای پیام

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی