- بازرس کل قضایی اردبیل: با مخلان حوزه تولید و سرمایهگذاری برخورد میشود 04/05/11
- بازدید سرزده بازرس کل استان از قرارگاه رصد مصرف برق استان خراسان شمالی 04/05/11
- بازرسکل استان گیلان خبر داد: رسیدگی به ۲۹۴۴ شکایت مردمی در سال گذشته 04/05/11
- هشدار سازمان بازرسی در خصوص موضوع برنج/ با متخلفینی که از طریق کاهش عرضه و احتکار موجب گرانی این محصول شدهاند، برخورد شود 04/05/11
- ضربالاجل بازرسی کل قزوین در خصوص تحقق مطالبات مردم در حوزه مسکن ملی 04/05/11
- بازدید بازرس کل استان زنجان از شرکت تولیدی پارسیان 04/05/08
- سازمان بازرسی کل کشور نحوه تأمین تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را بررسی کرد 04/05/08
- گزارش صدا و سیما از مطالبه ای که با ورود سازمان بازرسی به نتیجه رسید؛ واگذاری زمین های رایگان قانون جوانی جمعیت به متقاضیان زنجانی 04/05/07
- بازرس کل استان گیلان: شهرکهای صنعتی یک فرصت برای اشتغالزایی و از بین بردن فقر در جامعه است 04/05/07
- حضور بازرس کل استان قم در نشست بازرسان ستاد امر به معروف استان/ تاکید طالبی بر ضرورت تخصصی شدن فعالیت بازرسان 04/05/07
اقدام حمایتی سازمان بازرسی از بیمه گذاران/ نامه هشداری به مدیران عامل بیمهها: از اخذ رضایتنامه خارج از ضوابط خودداری شود
بازرس کل امور بانکها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور در نامهای به مدیران عامل بیمهها و صندوق تامین خسارتهای بدنی بر ضرورت اجرای صحیح ضوابط و مقررات بویژه ماده (11) قانون بیمه اجباری تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، جعفر حسینی بازرس کل امور بانکها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور در نامهای به مدیران عامل بیمهها و صندوق تامین خسارتهای بدنی بر ضرورت اجرای صحیح ضوابط و مقررات بویژه ماده (11) قانون بیمه اجباری تاکید کرد.
در این نامه که مدیران عامل 37 شرکت بیمه مورد خطاب قرار گرفتهاند، آمده است: مطابق با ماده (11) قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه درج هرگونه شرط در بیمه نامه که برای بیمه گذار یا زیان دیده مزایای کمتر از مزایای مندرج در قانون بیمه اجباری مقرر کند، یا درج شرط تعلیق تعهدات بیمه گر در قرارداد به هر نحوی، باطل و بلااثر است. بطلان شرط سبب بطلان بیمه نامه نمیشود. همچنین اخذ هرگونه رضایت نامه از زیان دیده توسط بیمه گر و صندوق مبنی بر رضایت به پرداخت خسارت کمتر از مزایای مندرج در این قانون ممنوع است و چنین رضایت نامهای بلااثر است.
وی ادامه داده است: همچنین مطابق با ماده (23) آیین نامه شماره (71) «اخذ رضایتنامه توسط شرکتهای بیمه برای پرداخت خسارت صرفاً بر اساس متن نمونه رضایتنامهای خواهد بود که توسط بیمه مرکزی تهیه و ابلاغ میشود.»
در بخش دیگری از این مکاتبه آمده است: بررسیها نشان میدهد که بخش عمدهای از نارضایتیهای بیمهگذاران/ذینفعان بیمهای ناشی عدم توجه عوامل اجرایی آن شرکت به موارد یاد شده فوق میباشد.
در این مکاتبه بر انجام مواردی از جمله خودداری از اخذ رضایت نامه فوق الاشاره تاکید شده است.
در بخش پایانی این نامه هشداری اشاره شده است که به منظور پیشگیری از وقوع جرم، اجرای صحیح ضوابط و مقررات جاری، جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و تضییع حقوق طرفین؛ ضمن نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد کلیه واحدهای تحت امر به رعایت موارد فوق، شایسته است مراتب به کلیه واحدهای مربوط در سراسر کشور اعلام و نتیجه اقدامات به همراه مستندات به این مرجع اعلام شود.
همچنین تاکید گردیده است که مسئولیت عدم اجرا و هرگونه ترک فعل مرتبط با شرح وظایف قانونی احصاء شده بر عهده مسئولین ذیربط است.
انتهای پیام/
