سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/09/23 - 13:36
  • تعداد بازدید خبر : 207
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس سازمان بازرسی در دیدار با دادستان کل فدراسیون روسیه:

یادداشت تفاهم مشترک ایران و روسیه فصل جدیدی از گسترش دیپلماسی قضایی و نظارتی میان دو کشور است

دادستان کل فدراسیون روسیه که به ایران سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با حضور در سازمان بازرسی کل کشور با دکتر خدائیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور،  ایگور کراسنوف دادستان کل فدراسیون روسیه که به ایران سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با حضور در سازمان بازرسی کل کشور با دکتر خدائیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این دیدار با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه و تجدید این دیدار در ایران، تاکید کرد که اثرات و نتایج ارتباطات گسترده ایران و روسیه به زودی برای شهروندان دو کشور ملموس خواهد شد.

وی با بیان اینکه موقعیت ممتاز دو کشور در ابعاد مختلف فرصتی استثنایی برای تبادل تجربیات است، همکاریهای ایران و روسیه در ابعاد مختلف قضایی، نظارتی، بازرسی و نظارت بر حسن اجرای قوانین را رو به رشد عنوان کرد.

نایب رئیس آمبودزمان کشور‌های اسلامی بیان کرد: سازمان بازرسی کل کشور ایران و دادستان کل روسیه هر دو وظیفه مشترک نظارت بر حسن اجرای قانون در کشور متبوع را بر عهده دارند و این امر زمینه همکاری مشترک را می‌طلبد.

دکتر خدائیان با  تاکید بر اینکه همکاریهای قضایی و نظارتی بین ایران و روسیه منجر به ایجاد زمینه و بستر لازم برای همکاری در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی خواهد شد، خاطرنشان کرد که  این همکاریها زمینه حمایت بیش از پیش از شهروندان هر دو کشور را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه تجار و بازرگانان باید از همکاری دستگاه قضایی و سازمان بازرسی کل کشور و همچنین دادستان کل فدراسیون روسیه اطمینان داشته باشند، گفت: شهروندان دو کشور به ویژه تجار باید مطمئن باشند که در صورت بروز مشکلات، دستگاه قضایی دو کشور از آنها حمایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد که سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی کل فدراسیون روسیه با امضای یادداشت تفاهم همکاری مشترک، در آستانه خلق فصل جدید از گسترش دیپلماسی قضایی و نظارتی میان دو کشور هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نسبت به رسیدگی به درخواست‌ها و شکایت اتباع روسیه در ایران از نقض قانون اعلام آمادگی کرد و خواستار همکاری دادستانی کل فدراسیون روسیه با شهروندان ایرانی در روسیه شد.

دادستان کل فدراسیون روسیه نیز در این دیدار  بیان کرد: خوشبختانه هم دادستانی کل فدراسیون روسیه و هم سازمان بازرسی کل کشور هر دو خواهان گفت و‌گو پیرامون محورهای مهم هستند.

وی ادامه داد: موضوع حقوق و آزادی بشر و نظارت بر حسن اجرای امور برای هر دو طرف موضوعات مهمی به شمار می‌رود.

دادستان کل فدراسیون روسیه با تاکید بر تبادل اطلاعات و تجربیات در حسن اجرای قوانین بین دو کشور ایران و روسیه، گفت: گفت‌وگوهای باز و شفاف ما با سازمان بازرسی کل کشور بسیار ارزشمند است و امیدواریم روابط بین دو کشور افزایش یابد.

دکتر خدائیان و ایگور کراسنوف در پایان برای مسائل مشترک کاری از جمله تبادل تجربیات، تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

انتهای پیام/

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی

تصاویر

 -